اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سهم 25 درصدی عشایر درتأمین محصولات لبنی/ بیش از 45 هزار گوسفند پرواری تولید شد

مدیرکل امور عشایری استان لرستان گفت: در سال جاری 220 میلیارد ریال اعتبار برای پروار سازی دام در اختیار عشایر قرار گرفته همچنین در این مدت 250 هکتار از اراضی دیم آن‌ها به آبی تبدیل شده است.

سهم 25 درصدی عشایر درتأمین محصولات لبنی/ بیش از 45 هزار گوسفند پرواری تولید شد

سعید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: 14 هزار و 638 خانوار عشایری در لرستان زندگی می‌کنند که دام‌های آن‌ها در مجموع بیش از یک و نیم میلیون واحد دامی است.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان 25 درصد لبنیات استان را تولید می‌کنند، افزود: در سال جاری 220 میلیارد ریال اعتبار برای پروار کردن دام در اختیار عشایر استان قرارگرفته که در نتیجه این اقدام بیش 45 هزار گوسفند پرواری توسط عشایر لرستان تولید شد.

مدیرکل امور عشایری استان لرستان بیان کرد: بیش از 250 هکتار از اراضی دیم عشایر استان با استفاده از سیستم آبی تحت فشار به اراضی آبی تبدیل‌شده‌اند که بیشتر این زمین‌ها در منطقه الیگودرز لرستان قرار دارند.

کریمی با اشاره به اینکه امسال به دنبال این هستیم که 100 هکتار از اراضی دیم عشایر را به اراضی آبی تبدیل کنیم، تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های عشایر بحث زنبورداری آنان بوده که به دنبال آن هستیم آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هشت سایت عشایری در استان وجود دارد که به دنبال اسکان آنان در این مناطق هستیم و در همین راستان به آن‌ها تسهیلات ساخت مسکن و تمامی زیرساخت‌های لازم مانند آب برق در این مناطق ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول