اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ تا دلایل گرانی برنج هندی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تابع ستاد کشوری تنظیم بازار هستیم از افزایش ۳۹ درصدی مرغ خبر داد.

بازار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ تا دلایل گرانی برنج هندی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سالار حسین‌پور در نشست ستاد تنظیم بازار که با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی در استان گفت: ۵۹ هزار تن ذخیره گندم استان است و مصرف استان ۶۲ هزار تومان است که مصرف ماهانه استان ۶ هزار تن است که تفاوت ذخیره و مصرف به این دلیل بوده که ۶ تن ذخیره‌سازی از قبل بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش قیمت برنج ۱۰ کیلویی وارداتی گفت: قیمت برنج در استان ۱۶۵ هزار تومان است افزایش قیمت به این دلیل بوده که ارز دولتی حذف شده و براساس سیاست کلان و تنظیم بازار ارزی که تخصیص داده می‌شود ارز نیمایی است.

وی در خصوص افزایش قیمت شکر گفت: استان‌هایی که کارخانجات شکر دارند پاسخ دیگر استان‌ها را نمی‌دهند و افزایش قیمت شکر به این دلیل بوده است.

این مسوول عنوان کرد: قیمت تخم مرغ را همان عواملی که موجب افزایش قیمت مرغ بوده افزایش داده که قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۱۶ هزار تومان است.

حسین‌پور به وضعیت مرغ هم اشاره داشت و گفت: قیمت مرغ از ۱۲ هزار و ۷۰۰ به ۱۷ هزار و ۷۰۰ افزایش داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ هستیم که بیماری کرونا و تعطیلی مرغداری‌ها و افزایش قیمت ارز در بالا رفتن قیمت مرغ تاثیر داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش لاک‌پشتی قیمت لبنیات و حبوبات گفت: دلیل عمده افزایش قیمت وارداتی بودن حبوبات است ضمن اینکه با فرا رسیدن فصل برداشت انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت حبوبات نباشیم.

وی همچنین از کاهش قیمت پیاز و سیب‌زمینی خبر داد و گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی به دلیل خارج شدن شرکت‌های مهم از استان و تامین قطعات لوازم خانگی از خارج کشور است.

این مسوول در پایان در خصوص فروش لاستیک با بیان اینکه تابع قیمت ستاد تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: فروش هرگونه لاستیک باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول