اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۱۴درصدی طلاق توافقی در «ری»

رئیس دادگستری شهرستان ری گفت: در سال ۹۸ میزان طلاق توافقی ۱۴درصد و طلاق به درخواست زوجه ۳۰ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.

افزایش ۱۴درصدی طلاق توافقی در  «ری»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، رسول جلالی رئیس دادگستری شهرستان ری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادسرای ری برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی فقط متعلق به قوه قضائیه نیست بلکه ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار در تمام حوزه‌ها و قوای نظام جمهوری اسلامی قابل تجلیل و تحسین است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دادگستری ری در سال ۹۸ ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در سال گذشته ۱۲۰روز، پرونده‌های کیفری ۱۳۰ روز و پرونده‌های خانواده ۶۸روز بوده که نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران آمار خوبی است. 

رئیس دادگستری شهرستان ری اضافه کرد: در مجموع تعداد پرونده‌های ورودی سال ۹۸ بیش از ۲۵هزار و ۴۰۰ فقره بوده و بیش از ۲۶هزار فقره پرونده مختومه شده است که در پرونده‌های اجرای احکام نیز ۹هزار فقره وارده و به همین تعداد مختومه داشتیم. 

جلالی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها، تصریح کرد: سال ۹۷ تعداد ۵۸۰ طلاق و در سال ۹۸ با ۱۴درصد افزایش، ۶۶۵ طلاق توافقی در شهرستان ری ثبت شده که این آمار در مورد طلاق به درخواست زوجه به ترتیب ۴۰۰ و ۶۴۰ بود که ۳۰درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با میزان جرائم در شهرستان ری گفت: سرقت، تخلفات راهنمایی و رانندگی، ضرب و جرح عمدی و توهین و تهدید به ترتیب بیشترین میزان جرائم ثبت شده در دادگستری شهرستان ری هستند. 

رئیس دادگستری شهرستان ری در رابطه با پرونده آفتاب ری تصریح کرد: رأی پرونده کیفری صادر شده و برای متهمین مجازات سنگین در نظر گرفته شده و اکنون وارد مرحله تجدید نظر شده است. 

جلالی در رابطه با پرونده تخلف پیش فروش خودرو نیز گفت: این پرونده مربوط به چند سال پیش است که حدود دو سال پیش رأی صادر شد اما در مرحله تجدید نظر ایراداتی وارد شد و در ماه‌های پایانی سال ۹۸ پرونده در دست کارشناسی تجدید نظر قرار گرفته است تا نتیجه نهایی صادر شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول