اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توجیهی برای گرانی ارز، طلا و مسکن وجود ندارد

امام جمعه گلپایگان گفت: روند شتاب‌زای گرانی در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو و اقلام مورد نیاز مردم توجیهی ندارد، چون علاوه بر بحث کرونا و تحریم‌ها، بی‌نظارتی دولت و نبود برنامه‌ریزی در دستگاه صمت و جهاد کشاورزی است.

توجیهی برای گرانی ارز، طلا و مسکن وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار داشت: امروز ششم تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری به دست منافقین در سال ۶۰ است که در آن فاجعه رهبری به لطف الهی جان سالم به در برد و برای ذخیره الهی باقی ماند تا پس از رحلت امام در سخت‌ترین شرایط و بحرانی‌ترین دوران کشتی انقلاب را از دل امواج سنگین و طوفان‌های خرد کننده و شکننده هدایت کند که باید خدا را شاکر باشیم.  

امام جمعه گلپایگان گفت: روز هفتم تیرماه یعنی یک روز پس از فاجعه ترور مقام معظم رهبری، انفجار دفتر حزب مرکزی که فاجعه عظیم تاریخی و تروریستی به دست منافقین اتفاق افتاد و آیت‌الله بهشتی و  ۷۲ تن از یاران باوفایش به شهادت رسیدند و امروز قدرت‌های بزرگ مدعی مبارزه با تروریست آمریکای و اروپایی از منافقین حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری روز قبل از آن دچار فاجعه تروریستی نمی‌شدند، در این حادثه به شهادت می‌رسید و ما اکنون از این نعمت برخوردار نبودیم که باید قدردان این لطف الهی باشیم؛ تبعیت از مقام معظم رهبری بزرگترین شکرانه است و باید مراقب باشیم در موضع‌گیری‌ها و عمل کردن‌ها از ولایت فقیه عقب نیافتیم چون سرنوشتی جز نابودی ندارد.

کرامتی با بیان اینکه در شرایطی که فتنه است و حقیت گم می‌شود تنها از ولایت فقیه باید پیروی کنیم تا دچار خسران و زیان نشویم، تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی پایه گذار و معمار نظام قضایی کشور بود که این قوه نقش مهمی در پیشبرد و تقویت و حراست نظام دارد.

امام جمعه گلپایگان گفت: سهم تمام قوا با توجه به شرایطی که قانون تعیین کرده محفوظ است اما شرط قوه قضاییه با آن گستردگی مسؤولیت که مبارزه با متخلفین در مواجه با فساد است قطعأ می‌تواند جمهوری اسلامی را در ریل اصلی کمک کند و زحمات کارکنان دادگستری و قضات با این حجم کار و در برخورد با مشکلات بر ما پوشیده نیست.

کرامتی با بیان اینکه در گذشته با وساطت و ورود بزرگان دعواها حل و منجر به تشکیل پرونده در دادگاه نمی‌شد و این فرهنگ خوب که در بین مردم رایج بود کمرنگ شده است، تصریح کرد: اگر قوه قضاییه به خصوص در برخورد با جرائم سازمان یافته بیشتر اختیار داشت (مثل زمین خواری و مراتع و محیط زیست و غیره) و به عنوان مدعی العلوم ورود پیدا می‌کرد، بهتر حل و فصل می‌شد؛ پالایش در سیستم قضایی باید انجام شود تا دستگاه قضایی در مسیر درست قرار گیرد و در زمینه پیاده‌سازی عدالت اجتماعی تعللی صورت نگیرد.

وی مطرح کرد: روند شتاب‌زای گرانی در بازار ارز، طلا و مسکن و خودرو و اقلام مورد نیاز مردم توجیهی ندارد، چون علاوه بر بحث کرونا و تحریم‌ها، بی‌نظارتی دولت و نبود ‌برنامه‌ریزی در دستگاه صمت و جهاد کشاورزی از مهمترین دلایل این اتفاقات است و اگر کالایی مورد نیاز کشور است نباید صادر شود.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: مواد خام که در کشور قابل استحصال و فرآوری است نباید صادر شود، نفوذ عناصر نامطلوب در حوزه اقتصاد که در مقطع کنونی گرانی بی‌ضابطه و بادکنکی را ایجاد می‌کنند و یا سواستفاده از فضای اینترنتی که زمینه گرانی کالا می‎شود از عوامل گرانی است و هیچ‌گونه نظارتی نیست.

کرامتی گفت: وظیفه ما و دستگاه‌های متولی امر مثل قوه مقننه و مجریه این است که جلوی سواستفاده عناصر نامطلوب را بگیرند، معنای درست تعامل این است که برای حل مشکلات جامعه با یکدیگر همکاری داشته باشند نه در تصمیم غلط است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول