اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گرانی‌های اخیر نارضایتی مردمی را موجب شده است

امام جمعه ابهر به گرانی‌های افسار گسیخته اشاره و ضمن انتقاد شدید از این وضعیت گفت: در هفته‌‏های اخیر شاهد وضعیت نابسامان و افسارگسیخته بازار هستیم، شرایطی سخت و دشوار که انتقادات و نقدهای بسیاری را در بین مردم و رسانه‌‏ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.

گرانی‌های اخیر نارضایتی مردمی را موجب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به توصیه‌های دین اسلام در باب پرهیز از اسراف اظهار کرد: با وجود همه این تاکیدات، ما مردم مسرفی هستیم ما در خوراک، پوشاک و وسایل نقلیه و سرمایش و گرمایش بیش از اندازه اسراف کرده‌ایم.

امام جمعه ابهر به در پیش بودن هفته حقوق بشر آمریکایى اشاره کرد و افزود: تیر براى ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناک شامل حوادثى از ترور و جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش، از ترور رهبر انقلاب تا فاجعه دردناک هفتم تیر، ترور ناجوانمردانه آیت‌‏الله صدوقی و سرنگونی هواپیمای مسافربری با بیش از290 مسافر است.

وی در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه راهی طولانی و خطیر را در پیش رو دارد چرا که از یک‏سو باید به جرم مجرمانی چون روح‌الله زم رسیدگی و افراد و سرپل‏های بزرگ و کوچک آن‏ را کشف و شناسایی و محاکمه کند و از دیگر سو به شناسایی و محاکمه برخی عناصر فرصت‏ طلب و وابسته به مدیران ارشد دستگاه‌‏ها و قوا بپردازد و دیگر اینکه، برای دفاع از حقوق عامه و شهروندی تلاش کند و تحول قضایی را طبق سند اعلامی، اجرا کند.

رحیمی تاکید کرد: قوه قضائیه باید برای دفاع از حقوق حقه مردم مظلوم و انقلابی ایران در مواجهه با استکبار فعال باشد و در کنار آن به سالم‌‏سازی مستمر و روزآمدسازی ابزار و وسائل خدمت‏‌رسانی برای تسهیل در خدمت به مردم تلاش کند.

امام جمعه ابهر همچنین بر برنامه‏‌ریزی درازمدت برای جذب و بکارگیری جوانان مومن انقلابی و کادرسازی برای تضمین حرکت صحیح توسط قوه قضائیه به سمت اهداف آینده تاکید کرد و افزود: این اقدام کاری بس خطیر و دشوار است و نیازمند تلاش مجاهدانه و امیدبخش آیت‌‏الله رئیسی و سایر کارکنان و مدیران انقلابی و قضات است.

وی تاکید کرد: اقدامات ذکر شده در قوه قضائیه موجبات افزایش اعتماد عمومی و تقویت امید به اصلاح و بهبود ساختارهای اداری را فراهم می‌سازد.

رحیمی به گرانی‌های افسار گسیخته اشاره کرده و ضمن انتقاد شدید از وضعیت به وجود آمده افزود: در هفته‌‏های اخیر شاهد وضعیت نابسامان و افسارگسیخته بازار هستیم، شرایطی سخت و دشوار که انتقادات و نقدهای بسیاری را در بین مردم و رسانه‌‏ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در گرانی هفته‌های اخیر پیشتاز بوده است، ادامه داد: در هفته‏‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‌‏اند و در این میان آنچه موجب نگرانی است فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب‌‏دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.

وی با تاکید بر وجود مشکلات حاد اقتصادی در کشور از جمله فعالیت مافیای اقتصادی در حوزه‌های مختلف افزود: انتظار می‌‏رود دولت بخاطر این که نظام سیاست‌‏گذاری میانی و خرد و ریز برنامه‏‌ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را برعهده دارد؛ با هماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات اقدامات موثرتری را انجام دهد.

رحیمی تاکید کرد: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است، باید با هدف‏‌گیری دقیق درست و اقدامات نقطه‌‏زن و راهگشا، اولویت‏‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای موثر و کارگشا بیندیشد و از دولت مطالبه و پیگیری کند.

امام جمعه ابهر، قوه قضائیه و خصوصا دادستان را دیگر عامل تاثیرگذار در کنترل بازار دانست و ادامه داد: بخشی از وظایف هم بر عهده مردم است و باید بپذیریم بین گرانی و گرانفروشی فاصله است و بسیاری از گرانفروشی‏‌ها مربوط به زیاده خواهی‌‏های برخی از ما مردم است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول