اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از لزوم اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تا اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

پیگیری جذب اعتبارات دولتی، افزایش همکاری دستگاه‌ها با نمایندگان مجلس، بررسی شیوه توزیع اعتبارات در استان و بیان مشکلات در زمینه تکمیل پروژه‌ها از جمله مباحث مطرح شده در جلسه شواری برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

از لزوم اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تا اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

پیگیری جذب اعتبارات دولتی، افزایش همکاری دستگاه‌ها با نمایندگان مجلس، بررسی شیوه توزیع اعتبارات در استان و بیان مشکلات در زمینه تکمیل پروژه‌ها از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

بودجه دولتی پاسخگوی همه پروژ‌های استان نیست

ابتدای جلسه علی شهریارپور با ارائه گزارشی از وضعیت تخصیص بودجه به استان گفت: اعتبارات دولتی تخصیص یافته به استان برای اتمام پروژه‌های در دست تکمیل کافی نیست و نیازمند جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بنیادها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری ملی هستیم تا مجموع این مشارکت‌ها بتواند نیازهای استان را مرتفع کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اولویت توزیع اعتبارات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و در حال حاضر مبلغی که برای تکمیل تمامی پروژه‌ها نیازمندیم 5 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: اعتباراتی که در قالب ردیف‌های بودجه به استان ابلاغ شده اعم از اعتبارات استانی، استانی ویژه، طرح‌های ملی و قانون استفاده متوازن یک هزار و 100 میلیارد تومان است که در مجموع هزار میلیارد تومان تا کنون ابلاغ شده و 580 میلیار تومان تخصیص داده شده است.

 اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در کشور از مهم‌ترین اهداف مجلس یازدهم است

در ادامه احمد راستینه گفت: لازمه رفع مشکلات کار جهادی و شبانه‌روزی است اما متاسفانه مشاهده شده است بعضی از مدیران دستگاه‌ها اراده لازم برای پیگیری مسائل و مشکلات استان را ندارند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مدیران استانی باید به غیر از اعتبارات ناچیز دولتی به دنبال جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری آسان در استان باشند و در این مسیر ما نیز آماده هرگونه همکاری و رایزنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر چندسال قبل خود به استان مصوباتی داشتند که انتظار داریم در این سال پایانی دولت این مصوبات اجرا شوند و از مدیران خواستاریم هرچه زودتر برای رفع خلا‌هایی که باعث عدم اجرای مصوبات و پروژه‌ها شده اقدام عاجل داشته باشند.

راستینه اظهار داشت: صدها هکتار اراضی با منابع آبی در اختیار دستگاه‌های دولتی است که هیچ‌گونه بهره‌برداری از آن‌ها نمی‌شود که می‌توان از این اراضی برای احداث گلخانه استفاده  و مشکل بیکاری استان را مرتفع کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات و ضعف در ساختار بودجه‌ریزی کشور تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف ما در مجلس یازدهم شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه‌ریزی و جلوگیری از ایجاد اجحاف در حق استان‌های محروم از جمله چهارمحال و بختیاری است.

مردم بی‌عدالتی را تاب نمی‌آورند

در ادامه حسین بامیری با اشاره به لزوم شفافیت مالی دستگاه‌ها اظهار داشت: مردم همواره در تمامی برهه‌ها با مسئولان همراهی کرده‌ و می‌کنند اما به هیچ عنوان تبعیض، فساد و بی‌عدالتی را تاب نمی‌آورند.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد بعضی از مدیران در حوزه‌های مختلف استان از جمله کشاورزی بسیار ضعیف بوده و در بسیاری از شهرستان‌ها از جمله لردگان طرح‌های مطالعاتی غنی برای استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و آبرسانی ارائه نشده و متاسفانه پرتی و هدررفت آب زیاد است.

وی با اشاره به بالا بودن میزان محرومیت در شهرستان لردگان گفت: بهره‌برداری صحیح از چشمه‌های شهرستان لردگان باعث ایجاد 2هزار فرصت شغلی و توسعه این شهرستان خواهد شد اما این موضوع نیاز به دوندگی و تلاش مسؤولان دارد.

بامیری خاطرنشان کرد:از جمله مطالبات ما از مسؤولان دستگاه‌ها اجرای هرچه سریعتر طرح‌هایی از جمله ساخت محور 4بانده شهرکرد-بروجن-لردگان و ساخت آزادراه لردگان به ایذه است که می‌تواند باعث کاهش تلفات انسانی و میزان تصادفات جاده‌ای شود اما شواهد نشان از عدم جذب و برگشت اعتبار می‌دهد که امیدواریم هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول