اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان به شاهراه فرهنگی کشور تبدیل شود

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به غنای فرهنگی استان سمنان، بر لزوم تبدیل سمنان به شاهراه فرهنگی تأکید کرد.

سمنان به شاهراه فرهنگی کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی دستگردی پیش از ظهر امروز در وبینار کشوری هم‌اندیشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، بر لزوم توجه به ظرفیت‌های عظیم استان سمنان تأکید کرد و سمنان را استانی بر پایه‌های غنی فرهنگ و ادب کشور دانست.

وی ضمن اشاره به زرخیز بودن استان در حوزه فرهنگ، غنای فرهنگی و ترددهای زیاد در این استان و سابقه بسیار زیاد در مسائل فرهنگی، بر لزوم تبدیل سمنان به شاهراه فرهنگی تأکید کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره بر سه هزار شهید والامقام استان سمنان، به روح پاک و مطهر این عزیزان سلام و صلوات نثار کرد و غنای فرهنگی ادب و فرهنگ استان سمنان را در کشور ممتاز دانست.

دستگردی با اشاره به شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، سوق خیل عظیمی از جمعیت کشور را به سمت مسائل فرهنگی و ایثار و شهدا را از برکات خون پاک و مطهر این شهید والامقام توصیف کرد.

وی اهم فعالیت‌های این دانشگاه در سال 1399 را با محوریت معرفی شهدا و نشر زندگی‌نامه این عزیزان به دانشجویان به‌عنوان الگوهای نمونه عنوان کرد.

دستگردی به ظرفیت انجمن‌های علمی کشور اشاره و انجمن علمی عمران دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان و انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان را در کشور ممتاز عنوان کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت اشتراکی لازم و ضروری است و باید با کمک و همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی متعددی اجرا شود.

دستگردی یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در این زمینه را صداوسیما خواند و بر لزوم گسترش همکاری دانشگاه‌ها با صداوسیما در زمینه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد.

وی نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان را بسیار راهبردی دانست و بر لزوم وقف فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه تأکید کرد و خواستار ایجاد وقف کارآفرینی و سوق خیران و واقفان ارجمند به این سمت شد.

انتهای پیام/2568/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول