اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قصد دولت تسهیل‌گری و حمایت از پروژه‌ها است

استاندار خراسان رضوی بر حرکت به سوی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: نکته ممتاز دولت جایگزین کردن تسهیل‌گری و حمایت با تصدی‌گری است.

قصد دولت تسهیل‌گری و حمایت از پروژه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در دیدار با مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جمعی از مدیران استانی که امروز در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی بر شرایط نسبتا خوب استان در حوزه گوهرسنگ‌ها اشاره و تصریح کرد: باید موانع واردات و صادرات رفع و زمینه برای فعالیت در این حوزه مهیا شود.

استاندار خراسان رضوی به پیشینه خراسان در این نوع فعالیت‌ها پرداخت و گفت: نامگذاری مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌‌‌ها را به فال نیک می‌گیریم و تلاش خواهیم کرد این رشته از فعالیت‌ها گسترش پیدا کند.

وی با تأکید بر جلوگیری از خام‌فروشی، گفت: در اولین مرحله باید از مرز دوغارون سنگ خام وارد کنیم و فرآوری آن را در ایران انجام دهیم.

رزم‌حسینی بر ضرورت پیگیری مباحث اکتشاف، آموزش و حمایت از کسب‌وکارهای خرد تأکید کرد و گفت: زمینه برای گسترش و توسعه این حوزه از فعالیت‌های اقتصادی در استان بسیار مناسب است.

استاندار خراسان رضوی نکته ممتاز دولت در این بخش را  تسهیل‌گری و حمایت دانست و افزود: از همین حالا باید به صورت خاص به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از فعالیت اقتصادی در خراسان رضوی از طرف بخش خصوصی است، گفت: استان به خوبی از این قابلیت برخوردار است و ما آمادگی داریم از هر فعالیت بخش خصوصی در این حوزه حمایت کنیم.

استاندار خراسان رضوی نسبت به آغاز واردات سنگ خام در ایران از استان، ابراز امیدواری کرد و گفت: با همکاری ایمیدرو تسهیل‌گری واردات را فعال خواهیم کرد و از ظرفیت‌های استان به خوبی بهره خواهیم برد.

در بخش دیگری از این جلسه خداداد غریب‌پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز مشهد را اولین شهر در حوزه سنگ‌های قیمتی دانست و تصریح کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از سنگ‌ها به شکل خام و به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

وی از این که هیچ سازمانی تصدی امر آموزش و  اکتشاف در حوزه سنگ‌های قیمتی را بر عهده ندارد، ابراز تأسف کرد و گفت: ما در این زمینه چهار کمیته تشکیل دادیم و در صورت به نتیجه رسیدن طرح ۵۰۰ هزار شغل در ۲۸۰ حرفه ایجاد خواهد شد.

همچنین علیرضا شهیدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز از فقدان آگاهی نسبت به ثروت‌های ملی انتقاد کرد و گفت: مشکل اصلی در سنگ‌های قیمتی ثبت نشدن آن‌هاست.

وی بر همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای شناسایی مناطق برخوردار از سنگ‌های قیمتی تأکید کرد و افزود: باید بتوانیم از این مناطق حمایت کنیم و امنیت شغلی به وجود آوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز از وجود سنگ‌های قیمتی فراوان در استان و زائرین گسترده در شهر مشهد گفت و یادآور شد: با وجود ظرفیت‌های فراوان تنها بخشی از تولیدات جواهرآلات و سنگ‌های قیمتی فرآوری و به فروش می رسد.

علی رسولیان نیز در این جلسه به امضای تفاهم‌نامه میان استانداری خراسان رضوی و ایمیدرو برای تأسیس بازارچه گوهرسنگ‌ها اشاره کرد و گفت: در خراسان رضوی تولیدکنندگان بسیار خوبی داریم که با امکانات بسیار اندک مشغول فعالیت هستند و این بازارچه می‌تواند به همه این فعالیت‌ها سامان دهد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول