اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خضریان: دولت را ملزم به اجرای مالیات بر عایدی مسکن می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز گلگی از رها شدن موضوع مسکن در دولت گفت: متأسفانه در نتیجه مدیریت نامطلوب دولت در هفت سال گذشته شاهد رشد سرسام آور قیمت مسکن بوده‌ایم.

خضریان: دولت را ملزم به اجرای مالیات بر عایدی مسکن می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص گرانی مسکن اظهار کرد: متأسفانه در طول سالیان گذشته شاهد عدم توجه کافی دولت به حوزه مسکن بوده‌ایم به شکلی که در طول سال اخیر وضع به گونه‌ای جلو رفته است که انگار کنترل اوضاع از دست دولت خارج شده است.

وی ادامه داد: طبق آماری که در سال ۹۶منتشر شده است قیمت مسکن به طور میانگین در شهر تهران ۵.۵میلیون بوده است اما به ناگاه این قیمت دربهار امسال به متری ۱۷میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اگر بخواهیم به دلیل این افزایش غیرطبیعی و سه برابری قیمت مسکن پی ببریم باید به بررسی سه عامل قیمت مصالح، قیمت زمین و میزان اجرت کارگر بپردازیم که قیمت مصالح ساختمانی تنها ۴۰درصد افزایش و از سوی دیگر اجرت کارگر نیز تنها به میزان ۴۰ افزایش پیدا کرده است که آن هم در بسیاری از موارد توسط کارفرمایان رعایت نمی‌شود.

خضریان اضافه کرد: پس در نتیجه تنها عاملی که باقی می‌ماند و چرایی افزایش قیمت مسکن را توجیه می‌کند قیمت زمین است که در نتیجه سیاست‌های لیبرالی دولت این افزایش به وجود آمده است.

وی در خصوص طرح اخذ مالیات برخانه‌های خالی نیز گفت: این که عنوان شده است برای خانه‌های خالی بالای ۱۵۰متر دریافت مالیات عملی می‌شود از کارایی لازم برخوردار نیست چرا که مشکل خانه‌های خالی ما در کشور عمدتاً در متراژ پایین‌تر از ۱۵۰متر بوده که مثال واضح آن همین خالی ماندن واحدهای مسکن مهر پرند و پردیس در اطراف تهران است.

نماینده مردم تهران با تأکید بر تبدیل مسکن به عنوان کالایی مصرفی به جای کالای سرمایه‌ای، ابراز کرد: به طور جدی در مجلس پیگیر اصلاح قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی خواهیم بود و قول آن را می‌دهم که با پیگیری‌هایمان طرح مالیات بر عایدی مسکن نیز جنبه عملی بگیرد و دولت بدان ملزم شود.

خضریان در خصوص وضعیت مستأجران نیز گفت: با آن که شانس با من یار بوده و در طول ده سال گذشته صاحب خانه خوبی نصیبم شده است اما هرساله این استرس را در درون خود حس می‌کنم که میزان افزایش سال بعد چه میزان خواهد بود؟ این شرایط نه برای من که برای میلیون‌ها نفر دیگر نیز وجود دارد که درنتیجه وخیم‌تر شدن اوضاع مسکن و افزایش اجاره بهاء تحت بار روانی شدیدی قرار گرفته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه مسکن دخالت جدی‌ کند و قیمت‌ها را سروسامان دهد ولی متأسفانه بعضی از دولتمردان ما لیبرال‌تر از لیبرال‌ها رفتار می‌کنند و در خود کشورهای غربی نیز به این حد از دولت خلع ید نکرده‌اند که در ایران صورت گرفته است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول