اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت چه قدمی برای صیادان برداشته است؟/ مردم هرمزگان با ماجرای اراضی ملی گرفتارند!

نماینده مردم غرب هرمزگان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: واقعا در طول این دولت چه قدمی برای صیادان و حمایت از آنها برداشته شده است؟

دولت چه قدمی برای صیادان برداشته است؟/ مردم هرمزگان با ماجرای اراضی ملی گرفتارند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری ظهر امروز در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه، اظهار کرد: واقعا جای این سوال وجود دارد که طی سال‌های اخیر چه قدم روشن و مثبتی از سوی دولت برای صیادان برداشته شده است؟ واقعا برنامه دولت در این زمینه چه بوده است؟

برگزیده اظهارات نماینده غرب هرمزگان در ادامه می‌آید:

 بانک کشاورزی که پسوند کشاورزی را هم با خود به یدک میکشد، کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی و مرغداران و دامداران را گرفتار و بجای اینکه به فکر تقویت و حمایت از آنان باشد با بستن سود بالا و دیرکردها و نهایتا به سمت مصادره مراکز تولیدی حرکت می‌کند.

 سیاست حمایت از تولید شما چیست؟ چه بسیار مرغداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی که با تصمیمات خلق الساعه به ورشکستگی و گرفتاری رسیدند چرا که در صنعت مرغداری دقیقا زمانی که مرغداران به عرضه می‌رسند سیاست واردات مرغ شکل می‌گیرد یا در بخش های دیگر به همین شکل عمل می‌شود.

فاصله معناداری میان هرمزگان بویژه غرب استان با شاخص‌های متوسط کشوری در بخش حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان وجود دارد.

باید از وزیر پرسید که چه برنامه حمایتی از کشاورزان و گوجه کاران و صیفی جات کاران و مجموعه کشاورزی خارج فصل دارید؟ 

آیا وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان شیلات واقعا درد و دل صیادان را می‌دانید؟ از حال و روزگار سخت و پر مشقت آنان خبر دارید؟

می‌دانید صیادان با تصمیمات شما امنیت شغلی نداشته و هر بار یا سر از تعزیرات و دریابانی و دادگاه بیرون می آورند یا شناورهای آنها ثبت و ضبط می‌گردد؟ چرا صیادانی که شغل آبا و اجدادی خود را انجام می‌دهند هر بار با بهانه‌های واهی مورد اذیت و برخورد قرار می‌گیرند اما در مقابل کشتی‌های بزرگ با پیشرفته ترین تجهیزات مشغول کف روبی دریا و صید ترال هستند؟ البته باید قدردان نیروی دریایی سپاه باشیم که مقتدارانه در برابر این ظلم به صیادان محلی ایستاد و از حقوق آنان دفاع کرد.

چرا طی 40 سال نتوانسته ایم در خصوص معضل صیادان یک ساماندهی درست و اساسی انجام بدهیم

چه اقدامی در راستای حمایت از صیادان و بخش صید و صیادی داشته‌اید و چه لایحه ای درحمایت از این بخش برای تصویب قوانین پیشنهاد شده است و اساسا چرا ساختمان چند طبقه سازمان شیلات بجای اینکه در جنوب کشور باشد در تهران مستقر است؟

متاسفانه در مناطق مستعد و خوب، هکتارها زمین در اختیار افراد مرکزنشینان قرار میگیرد و هیچ اقدامی هم روی این زمین ها انجام نمی‌شود یا در نهایت منجر به ساخت خانه‌های مجلل می‌شود در حالیکه در هرمزگان مردم ما در مقابل منازل چندمتری محل زندگی خود با معضلی به نام اراضی ملّی گرفتارند و لازم است تا فکری به حال واگذاری برخی از اراضی به مردم واقعی شود.

منابع طبیعی یک بار برای همیشه این مشکلات را مرتفع نماید و چنانچه نیاز به وضع یا اصلاح قانون دارد، مجلس و بویژه کمیسون عمران جهت حل این معضل آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول