اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش ۳۰ درصدی گردشگری طی چند سال آینده

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود کاهش ۳۰ درصدی را در حوزه گردشگری طی چند سال آینده شاهد باشیم گفت: کرونا موجب می‌شود تا ۴۹ میلیون نفر کاهش سفر داشته باشیم.

کاهش ۳۰ درصدی گردشگری طی چند سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مسعود ملکی بعد از ظهر امروز در دومین نشست تخصصی «کرونا و کسب و کارهای آسیب‌دیده» با محوریت «گردشگری» اظهار کرد: کرونا موجب خسارت زیادی در حوزه گردشگری شد اما حوزه گردشگری برای تأمین سلامت مردم مجبور به سکوت شد.

و با تاکید بر اینکه گردشگری متحمل میلیاردها دلار ضرر شد زیرا درآمد گردشگری غیرقابل انباشت است افزود: سازمان جهانی گردشگری طی بیانیه‌ای اعلام کرد ویروس کرونا بین پنج تا هفت سال آینده نیز خسارت خود را به گردشگری وارد خواهد کرد.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود کاهش ۳۰ درصدی را در حوزه گردشگری طی چند سال آینده شاهد باشیم افزود: کرونا موجب می‌شود تا ۴۹ میلیون نفر کاهش سفر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در علیصدر اگر۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد داشته باشیم هم خوب است چون علیصدر شرکتی درآمد ـ هزینه است افزود: شورای جهانی گردشگری اعلام کرده اقتصاد جهانی با تهدید روبروست.

ملکی با بیان اینکه اکنون نیز در وضعیت ناشناخته‌ای هستیم به طوری که هر بحرانی می‌تواند منجر به از دست رفتن میلیون‌ها شغل شود خواستار توجه به این امر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در میانگین جهانی در استقبال توریست خارجی پایین هستیم تصریح کرد: اکنون نیز کرونا بر این روند تاثیر منفی گذاشته که تا چند سال این خسارت ماندنی است.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه البته کشور در تحریم گردشگری است و این موضوع را نمی‌توان زیاد به کرونا ربط داد خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار استقبال از گردشگری کشورمان پایین است و من متعجبم چرا وزارت میراث فرهنگی بر تحریم گردشگری ما مانور نمی‌دهد؟

وی با بیان اینکه تحریم گردشگری ضربات زیادی به شرکت علیصدر وارد کرده است یادآور شد: یکی از راهکارها این است که بخش دولتی حمایت‌کننده باشد مثلا اعطای همین وام‌ها شاید گره‌گشا نباشد اما دلگرم‌کننده است.

ملکی گفت: بخشودگی مالیاتی و عوارض هم مهم است و تداوم ماندگاری فعالیت تاسیسات گردشگری را منجر می‌شود که بخش دولتی می‌تواند اعمال کند.

وی با تاکید بر اینکه ما در تحریم هستیم و هزینه بالایی را برای ورود گردشگر باید بپردازیم تصریح کرد: باید در ایام کرونا برای رونق گردشگری، گردشگری محلی و داخلی را اوج دهیم و تقاضا داریم برای جلوگیری از افسردگی شهروندان گردشگری داخلی داشته باشند.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه در ایام کرونا شبکه اقتصادی ما نیز به درآمدزایی نیاز دارد گفت: در این روزها رسالت گردشگری می‌تواند توجه به گردشگری داخلی باشد.

انتهای پیام/ 89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول