اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش دامنه جرم دغدغه دستگاه قضاست

دادستان نظامی نیروهای مسلح استان کردستان گفت: کاهش و به حداقل رساندن  دامنه جرم  دغدغه دستگاه قضاست ، در این راستا برنامه‌های آموزشی متعددی با هدف کاهش جرم کارکنان نظامی برگزار می شود.

کاهش دامنه جرم دغدغه دستگاه قضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز بهرام عظیمی‌شفی در نشست خبری در جمع رسانه‌های خبری استان در سنندج، آموزش مداوم نیروهای مسلح را در کاهش جرم تاثیرگذار دانست و افزود: آموزش کارکنان در افزایش آگاهی کارکنان و پرسنل نظامی تاثیرگذار است‌.

وی اظهار کرد: از آنجا که جرم می‌تواند منجر به فساد شود در راستای به حداقل رساندن دامنه جرم برنامه‌های آموزشی برای نظامیان برگزار می‌شود.

وی پیشگیری از تبعات فساد محکومین نظامی را ضروری برشمرد و گفت: سازمان قضایی علیرغم سیاست سازمان در راستای کاهش جرم می تواند متناسب با جایگاه خود و نوع جرم تعیین تکلیف کند.

عظیمی‌شفی با اشاره به اینکه رسیدگی به جرم پرسنل نظامی و نیروهای مسلح پیچیدگی‌های خاصی دارد افزود: اجرای عدالت و برخورد خاص با نیروی نظامی از پیچیدگی‌های کار دستگاه قضاست.

وی رسیدگی به یک نظامی مجرم اگر با دقت و ظرافت نباشد سبب می‌شود فرد نظامی از دامن نظام گسیخته شود و طعمه‌ای برای جایگاه سرویس‌های بیگانه باشد.

عظیمی ادامه داد: در راستای اجرای احکام محکومین نظامی کمک‌های شایانی به متهمین می‌شود، حبس با خدمت در داخل یگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس قانون و طبق اصل (۱۵۶)  و (۱۷۴) به وظایف دستگاه قضا می‌پردازد اظهار کرد: طبق اولین اصل دستگاه قضا استقلال دستگاه قضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی رسالت دستگاه قضا را پشتیبانی از حقوق افراد، اجتماع و اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: ملاک قانونمندی دستگاه قضا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خدمات‌رسانی به مردم و پیشگیری از جرم را جز وظایف خطیر دستگاه قضا دانست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول