اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

3 روستای کاشمر فاقد شبکه آب شرب هستند/ طلب 3 میلیاردی آب و فاضلاب از مشترکین شهری

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر گفت: در حال حاضر 2 نقطه شهری و 52 روستا تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و از 6 روستایی که تحت پوشش شبکه نیستند، سه روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند.

3 روستای کاشمر فاقد شبکه آب شرب هستند/ طلب 3 میلیاردی آب و فاضلاب  از مشترکین شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علیرضا عباسی ظهر امروز هم‌زمان با هفته صرفه‌جویی مصرف آب پس از بازدید خبرنگاران از خط انتقال روستای قوژد و مخزن آب شرب کوثران در نشست خبری که در محل سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته نقش آب در سلامت شهروندان به لحاظ نظافت شخصی و عمومی پررنگ‌تر شد و از این حیث موضوع تأمین آب حساس‌تر شد، به‌طوری‌که با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده و با وجود افزایش مصرف آب، قطعی آب به حداقل ممکن رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر ادامه داد: در عین ‌حالی که در اسفندماه سال گذشته شاهد افزایش 40 درصدی مصرف آب بودیم، اما خوشبختانه با اقدامات انجام ‌شده به حالت پایدار رسیدیم.

وی با اذعان به اینکه درخواست ما از شهروندان مصرف نکردن آب و یا کم‌مصرف کردن نیست، بیان کرد: خواسته و تقاضای ما از شهروندان درست مصرف کردن است تا با مصرف به‌اندازه زمینه بهره‌مندی همگان از این نعمت فراهم باشد.

عباسی با اشاره به وجود 73 هزار مشترک تحت پوشش در مناطق شهری و روستایی کاشمر افزود: 42 هزار در شهر کاشمر، 2 هزار و 400 مشترک در شهر ریوش و 28 هزار و 400 مشترک در نقاط روستایی مستقر هستند که از شبکه آب شرب سالم بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با بیان اینکه کاشمر در مقوله تأمین آب جزو شهرستان‌های بزرگ استان به‌شمار می‌رود، بیان کرد: با وجود حوزه گستردگی وسیع در سطح شهرستان و شروع فصل گرما که شاهد افزایش میزان مصرف آب در مناطق شهری و روستایی هستیم، خوشبختانه با تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت توانسته‌ایم مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی اجرای برنامه ایمنی آب، تهیه نقشه جامع و ساخت آزمایشگاه میکروبی را از مهم‌ترین اقدامات شاخص این امور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق برنامه راهبردی مدیریت منابع آب در شهرستان، اجرای برنامه ایمنی آب با 100 میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی با اشاره به وجود 2 نقطه شهری و 58 نقطه روستایی در حوزه استحفاظی این شهرستان گفت: در حال حاضر 2 نقطه شهری و 52 روستا تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و از 6 روستایی که تحت پوشش شبکه نیستند، سه روستای گندم بر، محمدآباد و کلاته نای فاقد آب شرب بهداشتی هستند که در حال حاضر آب شرب مورد نیاز ساکنین این مناطق توسط اداره امور عشایر روزانه به‌وسیله تانکر تأمین می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با تأکید بر اینکه پروژه آب‌رسانی به روستای گندم با تأمین اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: این پروژه در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است که امیدواریم با تسریع در روند عملیات اجرایی شاهد آب‌رسانی به این روستا باشیم.

وی با بیان اینکه در بازدید انجام‌ شده از روستای کلاته نای آب‌رسانی به این روستا مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با توجه به وجود یک دهانه چاه در این روستا و مطلوب بودن میزان آبدهی و کیفیت آب شرب، حداکثر ظرف یک ماه آینده ساکنین این روستا نیز از شبکه آب شرب بهداشتی سالم بهره‌مند خواهند شد.

عباسی در خصوص روستای محمدآباد که ساکنین آن از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی بی‌بهره هستند، ابراز کرد: متأسفانه فاصله این روستا با شبکه‌های آب‌رسانی زیاد است، اما جزو برنامه‌های بلندمدت است که با اجرای خط انتقال بتوانیم این روستا را از شبکه آب شرب سالم بهره‌مند کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با اشاره به اینکه مشکل کیفی آب شرب شهر ریوش از سال‌ها قبل مطرح بود، اظهار کرد: پروژه خط انتقال خوشرود به طول بیش از 5 هزار متر و اجرای خط انتقال برق در مراحل پایانی است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد بهره‌برداری از این پروژه و رفع دغدغه ساکنین ریوش برای استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی باشیم.

وی با یادآوری اینکه در سال 97 تنها امور آب و فاضلاب در کشور بودیم که در ساعات پیک مصرف، تمام چاه‌ها خاموش بود، بیان کرد: این روند در زمینهٔ صرفه‌جویی در مصرف برق طی سال گذشته نیز تکرار شد، به‌طوری‌که موفق به دریافت جایزه صرفه‌جویی از اداره برق شدیم.

عباسی با تأکید بر اینکه سرانه مصرف آب خانوار 18 مترمکعب در ماه است، یادآور شد: خوشبختانه در شرایط عادی 92 درصد مشترکین کاشمری سرانه مصرف را رعایت می‌کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته مجموعه آب و فاضلاب کاشمر با ادارات برق، گاز و مخابرات تسویه ‌حساب کردیم و هیچ‌گونه بدهی در این زمینه نداشتیم، افزود: مانده مطالبات آب و فاضلاب تنها از مشترکین با کاربری‌های خانگی، اداری و صنعتی در مناطق شهری کاشمر و ریوش 3 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول