اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تقویت نیروی متخصص، لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان

امام جمعه شهرستان ورزقان، تقویت نیروی انسانی متخصص را لازمه توسعه متوازن گردشگری این شهرستان عنوان کرد.

تقویت نیروی متخصص، لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، مهدی پورمحمد روز چهارشنبه 4 تیرماه 99 با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهرستان ورزقان اظهار داشت: شهرستان ورزقان به سبب موقعیت جغرافیایی خود، ظرفیت‌های بزرگی در راستای توسعه صنعت گردشگری دارد و با توجه به اینکه توسعه گردشگری راه رهایی اقتصاد از انحصار نفت است، با توسعه گردشگری درآمدزایی شهرستان گسترده‌تر و شاهد تحقق جهش تولید خواهیم بود.

او با تاکید به اینکه توسعه گردشگری شهرستان می‌بایست با فرهنگ منطقه منطبق باشد، ادامه داد: در توسعه گردشگری منطقه توجه به این نکته مهم است که روند و‌ برنامه‌ریزی در این راستا با مسائل فرهنگی متناسب و همسان باشد تا در کنار اقدامات توسعه‌ای، هویت و فرهنگ این منطقه نیز بیش از پیش معرفی شده و پایدار باشد.

پورمحمد در ادامه تقویت نیروی انسانی متخصص را لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان عنوان کرد و گفت: با پرورش نیروی انسانی کارآمد و متخصص در شهرستان این امکان فراهم می‌شود تا اهداف توسعه صنعت گردشگری شهرستان با تمرکز بیشتری پیش رود.

امام جمعه شهرستان ورزقان یادآور شد: گذشتگان برای ما ودیعه‌های ارزشمندی را به امانت گذاشته‌اند و ما نیز باید در راستای صیانت از آنها بکوشیم تا این امانت را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

پورمحمد  با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی در این راستا نقش موثری دارد، تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنگین‌ترین مسوولیت‌ها را بر عهده دارد، چراکه نمود اقدامات آنها کوتاه‌مدت نبوده و آثار بلند‌مدتی خواهد داشت به همین منظور در کنار اقدامات این وزارتخانه، مشارکتی جمعی و مسوولانه برای صیانت از تاریخ و فرهنگ لازم است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول