اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نرخ ارز با مدیریت آثار روانی قابل کنترل است/ جزئیاتی از جلسات ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر نرخ ارز از آثار روانی بازار تأثیر نپذیرد، قابل کنترل است یعنی کاملا منابع و مصارف ارزی کشور تأمین شده و اگر بتوان جنبه‌های روانی را کنترل کرد، نباید افزایش افسارگسیخته‌ای داشته باشیم.

نرخ ارز با مدیریت آثار روانی قابل کنترل است/ جزئیاتی از جلسات ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس

مهدی طغیانی امروز‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش مستمر نرخ ارز در این روزها، اظهار داشت: چندین جلسه پی‌ در پی با معاونان وزرای صمت، کشاورزی و امور خارجه داشتیم تا بحث منابع و مصارف ارزی برایمان روشن شود؛ در همین راستا معاون وزیر صمت که در حال‌ حاضر از سوی دولت وظیفه تنظیم این منابع و مصارف ارزی را بر عهده دارد،‌ از فعالیت‌های صورت گرفته و وضعیت فعلی بازار گزارش داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاون دام و طیور وزرات جهاد و کشاورزی نیز در خصوص کالاهای اساسی مانند خوراک دام، گوشت قرمز و سفید و ... گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: در آخر هم معاون وزیر امور خارجه به کمیسیون آمد و در خصوص راهکارهای آزاد شدن منابع ارزی کشور و مبالغی که ما در کشورهای مختلف به صورت بلوکه‌شده موجود داریم و اجازه صرف این منابع برای تهیه نیازهای کشور را به ما نمی‌دهند، گزارشی ارائه کرد.

طغیانی بیان داشت: روز گذشته هم جلسه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی کشور داشتیم و در خصوص مسائلی مانند تأمین ارز، عرضه ارز دولتی و خصوصی برای شرکت‌هایی که غیرنفتی واردات و صادرات انجام می‌دهند و ... که بانک مرکزی با آن مواجه است، صحبت کردیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنگناهای ارزی، به‌ خصوص در این ماه‌های شیوع کرونا در کشور وجود دارد ولی در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که فارغ از این تنگناها، اگر نرخ ارز از آثار روانی بازار تأثیر نپذیرد، قابل کنترل است یعنی کاملاً منابع و مصارف ارزی کشور تأمین شده و اگر بتوان جنبه‌های روانی را کنترل کرد، نباید افزایش افسارگسیخته‌ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی را به‌ صورت مستمر و هفتگی تشکیل دهیم، زیرا در این جلسه فرصت بررسی مسائل به‌ صورت جداگانه و ویژه وجود نداشت و در این کارگروه مواردی که در جلسه با دکتر همتی بحث شد، به‌ صورت ویژه بررسی خواهد شد.

طغیانی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص استخراج رمزارزها، ارزهای مجازی و دیجیتالی و امکاناتی که این ارزهای برای کشور فراهم می‌کند بحث شد، افزود: این ارزها به پول‌های رایج دنیا قابل تبدیل است و امکانات تولید در داخل وجود دارد و اصطلاحا مزرعه‌هایی در داخل وجود دارد، آئین‌نامه‌ای در این خصوص در حال تدوین است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر بحث‌های مطرح‌شده در این جلسه پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مبنی بر احداث سامانه‌ای برای مبادلات ارزی افراد در قالب صرافی‌ها بود که در کارگروه تشکیل شده بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول