اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۱۱۰ درصدی تعداد سمن‌های استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از رشد ۱۱۰ درصدی تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد این استان خبر داد.

رشد ۱۱۰ درصدی تعداد سمن‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی چالش‌های نهادهای مردمی به ریاست علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ویدئوکنفرانسی ۲۵ تن از مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد و تعدادی از رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان حضور دارند.

وی اضافه کرد: در طول دوران دولت تدبیر و امید در استان سمنان رشد ۱۱۰ درصدی در تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد را شاهد هستیم که این امر نشان‌دهنده آن است که علاقه‌مندی خوبی بین مردم استان در جهت راه‌اندازی این تشکل‌ها وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: با آغاز رشد کمی، شاهد رشد کیفی در سازمان‌های مردم‌نهاد استان هستیم که در همین زمینه طرح‌های اجتماعی و فرهنگی را با اختصاص اعتبارهایی که از محل اعتبارهای اجتماعی وزارت کشور است، سعی کردیم تا جایی که مقدور بود به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کنیم.

خجسته‌پور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سمنان آغاز شده و به‌عنوان الگو بین وزارتخانه‌ها و دیگر استان‌های کشور مطرح است، بحث راه‌اندازی تشکل‌های محله محور (انجمن همیاران توسعه محله) بوده است که هرکدام از طرح‌های اجتماعی استان به افرادی که اهل همان محله بودند، واگذار شد تا بین مردم محله و مدیران و مسؤولان واسطی باشند.

وی تصریح کرد: در طرح‌های دیگر مانند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیریت بحران، ارتقای نشاط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از بیانات کسانی که در این زمینه تسلط کاملی دارند، سعی کردیم برای توانمندسازی این تشکل‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در بحث بازرسی از دستگاه‌های اجرایی تلاش شد از تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده شود و در حوزه تسهیل‌گری اجتماعی و اصلاح رفتارهای اجتماعی مانند حوزه ترافیک از ظرفیت این تشکل‌ها در استان استفاده شده است.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با کرونا ویروس و بیماری کرونا سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان پای‌کار بودند و این افراد کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان در بحث پیشگیری، درمان و مساعدت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه خدمات داشتند که از تلاش‌های آنها نهایت قدردانی را داریم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول