اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کمکی برای واگذاری زمین به بنیاد شهید این استان نداشته است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اداره کل راه و شهرسازی در این استان تا سال گذشته هیچ کمکی برای واگذاری زمین به بنیاد شهید خراسان رضوی نداشته است.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کمکی برای واگذاری زمین به بنیاد شهید این استان نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام حسین معصومی عصر امروز در دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: با وجود اینکه اینکه اداره راه و شهرسازی می‌توانست در خانه‌دار کردن فرزندان شهدا، جانبازان و همسران شهدا نقش بسزایی را داشته باشد، اما تا سال گذشته در هیچ کدام از شهرستان‌های خراسان رضوی اقدامی انجام نداده، تاکنون تعداد زیادی از فرزندان، همسران شهدا و جانبازان فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: موضوع  واگذاری زمین توسط اداره راه و شهرسازی با استاندار خراسان رضوی مطرح و موجب شد وی دستوراتی در این زمینه صادر کند. 

وی از دستور دولت از طرح مسکن اجتماعی برای واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان مسکن در بین فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و فرزندان آنها خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها هم ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، هریک متقاضیان مسکن خود را طی لیستی به فرمانداری شهرستان خود اعلام کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای ساخت واحدهای مسکونی فراهم شود.

معصومی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگران اولویت دیگر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است، اضافه کرد: از فرمانداران شهرستان‌های این است استان می‌خواهیم تا نسبت به اعطای تسهیلات اشتغال برای افراد جویای کار از طریق ایجاد اشتغال در کارهای تولیدی و خدماتی اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از خانواده‌های شهدا در این استان بیکار هستند، افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر در کشور استخدامی دولتی نیز وجود ندارد پیگیر اختصاص وام‌های خوداشتغالی به این عزیزان هستیم که سال گذشته در همین راستا 23 میلیارد تومان وام‌های خوداشتغالی پرداخت کردیم.

وی با اشاره به واگذاری 500 قطعه زمین توسط آستان قدس رضوی در مشهد، متذکر شد: در مجموع فضای مناسبی برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در خراسان رضوی ایجاد شده است.

برگزاری مراسم کنگره شهدای خراسان رضوی در بردسکن

فرماندار بردسکن نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید خراسان رضوی، از برگزاری مراسم کنگره شهدای خراسان رضوی در بردسکن در سال یک هزار و 400 خبر داد.

مجتبی شاکری ادامه داد: یکی از مطالبات خانواده‌های معظم شهدا در دیدارهایی که به اتفاق امام جمعه بردسکن انجام می‌شود بحث اشتغال فرزندان شهدا است که می‌طلبد نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به سالن نیمه تمام بنیاد شهید در گلزار شهدا بردسکن، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های این شهرستان تکمیل این سالن است که در چند سال اخیر به حال خود رها شده است.

 وجود 288 شهید دفاع مقدس در بردسکن

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بردسکن  نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان 288 شهید دفاع مقدس داریم، گفت: تعداد مجموع جانبازان بردسکن 713 نفر با 47 آزاده و 19 جانباز بالای 50 درصد که 3 نفر از جانبازان 70 درصد این شهرستان شهید شده‌اند، است.

علی نخعی با بیان اینکه تدفین 9 شهید گمنام در بردسکن، اضافه کرد: این شهرستان دارای 45 گلزار شهدا بوده که از این تعداد، 24 گلزار ساماندهی نشده، در همین راستا، 81 مزار و  13 تک‌مزاری ساماندهی نشده است.

وی با بیان اینکه از 90 دانشجوی بردسکن، 15 دانش‌آموز طرح شاهد و 24 مورد نیز طرح پراکنده هستند، یادآور شد: در این شهرستان 114  نفر از خانواده ایثارگران بیکار هستند، تا کنون برای ایجاد اشتغال خانواده شهدا و ایثاگران 200 مورد درراستای  دریافت وام در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد 45 مورد پرداخت تسهیلات انجام شده است.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول