اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۳۰ زندانی با پابند الکترونیک در زنجان آزاد هستند

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان گفت: در سال گذشته تعداد 25 پابند الکترونیک به زندانیان نصب شده بود که استفاده از آن در سال‌جاری به 130 فقره رسیده است.

۱۳۰ زندانی با پابند الکترونیک در زنجان آزاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهنام محمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به فعالیت 25 قاضی مستقر در شعب برای رسیدگی به پرونده‌ها، اظهار کرد: در سال‌جاری ۴۱ هزار و 301 پرونده به محاکم عمومی و انقلاب وارد شده است.

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با بیان اینکه 41 هزار و 987 فقره پرونده سال گذشته مختومه شده‌ است، ادامه داد: عملکرد مثبت این مجموعه موجب کاهش حجم پرونده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی 77 روز بوده است، بیان کرد: افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است.

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ میزان ابلاغ الکترونیکی 74 درصد بوده‌ است، اضافه کرد: این رقم در سال‌جاری به بیش از 85 درصد رسیده است.

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از ابلاغ‌های ناصحیح مزیت ابلاغ الکترونیکی است، تصریح کرد: با این اقدام از حواشی ابلاغ ناقص خودداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۷۴ فقره احکام صادره در مورد مجازات‌های جایگزین حبس در شهرستان زنجان صادر شده است، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 25 پابند الکترونیک به زندانیان نصب شده بود که استفاده از آن در سال‌جاری به 130 فقره رسیده است.

محمدی از کاهش 14 درصدی طلاق در زنجان طی سال گذشته خبر داد و افزود: نیازهای اقتصادی علت عمده تشکیل پرونده در دادگاه‌های خانواده بوده است.

معاون قضائی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با اشاره به راه‌اندازی پنج شعبه تمام الکترونیک گفت: سامانه تصمیم در حوزه طلاق نیز با محوریت سازمان بهزیستی فعال شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول