اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حوزه‌های هوشمندسازی در پیشگیری از وقوع جرم مداخله داده شوند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم باید حوزه‌های هوشمندسازی را مداخله دهیم.

حوزه‌های هوشمندسازی در پیشگیری از وقوع جرم مداخله داده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردارحسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست مشترک فرماندهان انتظامی و پلیس‌های تخصصی استان با رئیس کل دادگستری با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی اظهار داشت: برگزاری جلسات متعدد سبب آگاهی درباره نقاط ضعف و نقاط قوت می‌شود و بی‌شک اشرافیت بر نقاط ضعف و قوت، چاره‌اندیشی و توسعه خدمات رسانی به آحاد جامعه از بازخوردهای نشست‌های هم‌اندیشی است.

وی افزود: برقراری امنیت و حمایت از حقوق شهروندی از وظایف نیروی انتظامی است و مردم نیز تکلیف شهروندی دارند و افراد در هرجایگاهی باید قانون جاری کشور را اعمال کنند و این امر یک رابطه دوسویه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: گاهی اوقات مردم نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت هستند و در این راستا باید آموزش، آگاهی، اطلاع‌رسانی و در پایان برخورد قانونی انجام شود.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: در تمام دنیا به سمت تحقق پلیس هوشمند و جامعه محور درحال حرکت هستند و این امر تاثیرگذاری بیشتری دارد و پلیس باید خادم مردم باشد و اگر این خدمت‌گزاری توسعه پیدا کند، مردم احساس امنیت می‌کنند.

 پلیس باید در کنار مردم قانون را به درستی اجرا کند تا نتیجه مطلوب‌تری را کسب کند، در هر مکانی نمی‌تواند یک نیروی پلیس حضور داشته باشد اما این تعداد را می‌توانیم مدیریت کنیم

وی ادامه داد: پلیس باید در کنار مردم قانون را به درستی اجرا کند تا نتیجه مطلوب‌تری را کسب کند، در هر مکانی نمی‌تواند یک نیروی پلیس حضور داشته باشد اما این تعداد را می‌توانیم مدیریت کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه باید نگاه سلبی به پلیس را به نگاه ایجابی تغییر دهیم، گفت: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم باید حوزه‌های هوشمندسازی را مداخله دهیم و برقراری امنیت یکی از وظایف پلیس است.

 مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه پلیس برای نقاط آلوده سودی ندارد و امنیت مدنظر و لازم برقرار نمی‌شود و این امر برای سیستم نظامی هزینه‌بر است و در این راستا باید مردم را مداخله دهیم.

وی ادامه داد: در بعضی از نقاط شهر باید مدیریت صحنه داشته باشیم تا نتیجه مطلوب را دریافت کنیم و پلیس باید شفاف و حکیمانه برخورد کند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در راستای موضوعات مختلف باید کارشناسی و بررسی لازم انجام شود و پلیس تنها نباید در مقام پاسخ‌گو باشد، در کنار پلیس دستگاه‌های دیگر هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی بیان کرد: نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه و خود را تحت حمایت قوه قضاییه می‌داند تا وظایف ذاتی خود را بهتر انجام دهد و وظایف حفظ ارزش الهی بر عهده نیروی انتظامی است و باید این امر در استان و کشور جاری شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های متعدد سه ساختار به ساختار نیروی انتظامی استان مرکزی اضافه شد، گفت: اگر حوزه‌های نیروی انتظامی کاهش پیدا کند این دستگاه می‌تواند مدیریت بهتری را انجام دهد و آحاد مردم باید در رعایت قانون نیروی انتظامی را همراهی کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی تعطیلات از تمام ظرفیت‌های ستاد برای پوشش تفرجگاه استفاده شد و در تداوم طرح‌های امنیت بخش، برای افرادی که ناهنجاری ایجاد می‌کنند باید ناامنی ایجاد کنیم تا نتوانند ناهنجاری را انجام دهند که در بخشی از این رویکرد، طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها با مدیریت پلیس راهور درحال انجام است و در این راستا باید رسیدگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: فروش مواد مخدر در مناطق با آسیب‌های اجتماعی بالا تحت نظر است و در این راستا باید کمیته‌های مربوطه همکاری لازم با نیروی انتظامی را انجام دهند تا این چالش برطرف شود، استان مرکزی به عنوان استان معبر در حوزه مواد مخدر است و باید در مبدا جلوگیری شود تا هزینه‌ها کاهش و دیگر تبعات اجتماعی را به همراه نداشته باشد.

پلیس ایران اسلامی، ارزش‌گرا و مردم‌گراست

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره سودمندی تعامل دستگاه قضاء و نیروی انتظامی گفت: پلیس ایران اسلامی، ارزش‌گرا و مردم گراست.

 پلیس ایران اسلامی، ارزش‌گرا و مردم گراست

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره تعدد ماموریت‌های دستگاه‌های متولی نظم و امنیت و با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه بیان داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای واکاوی درباره فعالیت‌های گذشته دستگاه قضاست و مسوولان قضایی در این هفته با برگزاری جلسات متعدد نقاط ضعف و قوت بررسی و نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی دارد و این امر ارزشمندی است، قانون تکالیف هر دستگاه را معین کرده، اما جلسات متعددی برگزار می‌شود تا مشکلات بین این دو دستگاه برطرف شود و رضایت‌مندی مردم افزایش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: حل مشکلات بین دستگاه قضایی و دستگاه نظامی و راهگشایی این امر سبب سودمندی مردم می‌شود و حکم قضایی توسط ضابطین در سطح اجتماعی و بیرون نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس ارزش‌گرا و مردم‌گراست گفت: تاکنون از دستگاه نظامی رضایت‌مندی وجود داشته و در اجرای مفاد قانونی و رعایت قانون شهروندی نمی‌توان ادعا کرد که تماما اجرا شده اما تا حد امکان قانون در سطح جامعه اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره قانون را به درستی اجرا می‌کند و اقدامات مناسبی را انجام می‌دهد اما باید در راستای افزایش رضایت‌مندی افراد همواره بیش از گذشته تلاش داشت.

موسوی تصریح کرد: در جلسات متعدد فراتر از قانون تصمیم‌گیری می‌شود تا مشکلات و نواقص برطرف شود، اگر پلیس در عرصه‌های مختلف موفق شود سبب حفظ ارزش و جایگاه قاضی می‌شود.

پلیس و دستگاه قضا همانند اسلحه هستند و به تنهایی هیچ کدام از این دستگاه‌ها کابردی ندارند و دستگاه قضایی و نظامی باید فراتر از وظایف خود عمل کنند تا کارکرد خوب و مناسبی را دریافت کنند

وی خاطرنشان کرد: پلیس و دستگاه قضا همانند اسلحه هستند و به تنهایی هیچ کدام از این دستگاه‌ها کابردی ندارند و دستگاه قضایی و نظامی باید فراتر از وظایف خود عمل کنند تا کارکرد خوب و مناسبی را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: برای کارکنان ناجا یک دوره آموزشی باید در سطوح قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت‌ها، حقوق شهروندی و غیره برگزار شود تا در این راستا اطلاعات کارکنان این نیرو کافی را دریافت کنند و همچنین واحد جلب استان مرکزی در حوزه اتهام و محکومیت باید مستقل شود تا نتیجه و عملکرد مناسب‌تری دریافت شود.

وی تصریح کرد: در راستای جلب باید حدالمقدور ورود به منزل کاهش یابد و در صورت ورود به منزل باید چارچوب‌های شرعی و حقوق شهروندی رعایت شود تا در کانون خانواده ترس و دلهره ایجاد نشود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه دستورات قضایی زمان‌دار هستند و باید استاندارد سازی شود، گفت: جرائم غیر مهم باید در پلیس فعال شود و این امر ثمرات و تاثیرات فراوانی به همراه خود دارد و همچنین اگر پرونده‌ای به نیروی انتظامی ورود پیدا کرد در صورت مصالحه در همان جا مختومه شود و اجازه ورود پرونده به دادگاه داده نشود.

موسوی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید طرح ناظر را توسعه دهد تا باعث افزایش امنیت اجتماعی شود و باید امنیت پارک‌ها و مناطق تفریحی افزایش پیدا کند تا آسایش و رفاه مردم تامین شود.

در راستای سگ‌گردانی و سرقت‌های خرد باید با قاطعیت برخورد شود تا این مشکلات از سطح جامعه برطرف شود

وی افزود: در راستای سگ‌گردانی و سرقت‌های خرد باید با قاطعیت برخورد شود تا این مشکلات از سطح جامعه برطرف شود، نیروی انتظامی باید با جرائم خشن با قدرت برخورد کند تا افراد واقعی وارد زندان‌ها شوند و افرادی که سبب آزار، اذیت و سلب امنیت مردم می‌شوند باید به زندان بروند تا آرامش به سطح جامعه برگردد و زندان مکان مناسب برای اینگونه افراد است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: دستگاه نظامی و دستگاه قضایی باید در راستای فضای مجازی و جمع‌آوری سلاح به هماهنگی لازم برسد تا بتوانند اقدامات کاربردی و مناسبی را انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول