اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد از مرکز پرتودهی گاما بازدید کرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از مرکز پرتودهی هسته‌ای گاما شهید شهریاری شهرکرد بازدید کرد.

امام جمعه شهرکرد از مرکز پرتودهی گاما بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از مرکز پرتودهی هسته‌ای گاما شهید شهریاری شهرکرد بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام پس از بازدید از بخش‌های مختلف مرکز پرتودهی گاما شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز یک مجموعه کم‌نظیر و بسیار قابل توجه در استان است که هم در جهت ماندگار کردن کالاها و میوه‌ها و هم در جهت میکروب‌زدایی خدمت بزرگی می‌تواند انجام بدهد.

وی با بیان اینکه از جاهای مختلف کشور کالاهایی را برای پرتودهی به این مرکز می‌آورند، افزود: این مجموعه در پرتودهی ماسک‌ها در دوران کرونا خدمات بسیار قابل توجهی داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مرکز در راستای جهش تولید می‌تواند کمک‌کننده باشد و کیفیت تولیدات را بهبود ببخشد.

خدمت بزرگ مرکز پرتودهی گاما در افزایش ماندگاری محصولات

نکونام سپس در جمع کارکنان و کارگران این مجموعه گفت: ماندگار کردن کالاها و میوه‌ها و نگهداری آن‌ها از ضرورت‌هاست و در این مجموعه با کمترین امکانات بزرگترین و عظیم‌ترین خدمت ارائه می‌شود و ماندگاری را چندین برابر افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در اثر بی‌برنامگی متولیان کشاورزی و متولیان توزیع و عرضه بسیاری از محصولات می‌ماند و کشاورز به شدت با زیان و خسارت مواجه می‌شود، افزود: از طریق پرتودهی می‌توان محصولات را ذخیره و در زمان مناسب عرضه کرد.

حرکت در مسیر خودکفایی توقف ندارد

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کشور با تمام توان دارد به سمت خودکفایی و استقلال در قسمت‌های مختلف می‌رود و به جاهای بلند در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و تولیدی رسیده‌ایم و این راه باید ادامه پیدا بکند، این راه، راهی نیست که بشود در آن توقف داشت.

نکونام با بیان اینکه دشمن روی اقتصاد و نیازهای اساسی مردم تمرکز کرده است، اظهار کرد: هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه حرکت‌های اقتصادی خودمان را زیربنایی کنیم، نیازهای خودمان را در هر عرصه‌ای کاملا به اوج برسانیم و هزینه کنیم، این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری ماندگار است، این کارها جزو ضرورت‌های کشور است.

پرتودهی بیش از 2/5 میلیون ماسک به‌صورت رایگان

در ادامه این بازدید رضا رفیعی گفت: مرکز پرتودهی گاما همسو با فرمایشات رهبری و بسیج همه عوامل در ایام شیوع کرونا یک زیرساخت بسیار مهم برای استریل کردن تجهیزات پزشکی از جمله ماسک‌ها بود.

مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری افزود: در پی جهاد مردمی و کمک‌های مومنانه‌ای که برای تولید رایگان ماسک‌ها انجام گرفت، بیش از 2 میلیون و 500 هزار ماسک در این مرکز رایگان پرتودهی شد که به سلامت جامعه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز همچنان در حوزه تجهیزات پزشکی و مبارزه با کرونا، ماسک‌ها و لباس‌های محافظ را پرتودهی می‌کند و به کادر درمان تحویل می‌دهد.

رفیعی افزود: با توجه به سخنان ریاست جمهوری در ارتباط تصویری این مرکز پس از ایام شیوع کرونا توسط مسؤولان ملی و استانی رسما افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول