اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حدود ۱۰۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری سمنان بازدید کردند

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، حدود ۱۰۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان سمنان بازدید کردند.

حدود ۱۰۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری سمنان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محمد طاهریان اظهار کرد: 108 هزار و 829 گردشگر از ابتدای سال جاری تاکنون از جاذبه‌های این استان بازدید کردند.

او گفت: بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده، 147 هزار و 57 نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی، 81 هزار و 877 نفر از جاذبه‌های طبیعی و 12 هزار و 195 نفر از جاذبه‌های دست‌ساز استان سمنان بازدید کردند.

طاهریان با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 20 هزار نفر در استان سمنان اقامت کردند، افزود: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی استان با رعایت تمامی نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از کرونا صورت گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، 11 گردشگر خارجی و بیش از 18 هزار گردشگر داخلی در مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی استان سمنان اقامت کردند.

او افزود: دو هزار و 276 نفر نیز در این ایام در سایر مراکز اقامتی ازجمله مهمانسرای ادارات، زائرسراها و ... اقامت کردند.

در استان سمنان 16 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمان‌پذیر، 88 اقامتگاه بوم‌گردی و 12 اقامتگاه سنتی، 57 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و 446 نفر شب، پذیرای گردشگران هستند.

31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین‌راهی و 17 سفره‌خانه سنتی در استان سمنان فعال هستند.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول