اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از ترکمنستان

وزیر امور خارجه ترکمنستان از سفر هیأت متخصصان سازمان بهداشت جهانی به این کشور در اوایل ماه جولای سال جاری میلادی خبر داد.

بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشستی با عنوان «بررسی اجمالی وضعیت فعلی مبارزه با بیماری همه گیر کرونا» از سفر هیأت متخصصان سازمان بهداشت جهانی در اوایل ماه جولای به «عشق آباد» و آمادگی این کشور برای میزبانی خبر داد.

در این نشست همچنین وزیر بهداشت این کشور و نمایندگان نهادهای دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی مقیم ترکمنستان و رسانه‌ها شرکت کردند.

در جریان این نشست همچنین نماینده رسانه‌های برخی کشورهای خارجی از طریق تماس ویدیویی حضور یافتند.

مرداف در این نشست اظهار داشت: تعاملات بین‌المللی در زمینه بهداشت به طور فعال تقویت می‌شود و در این حوزه نقش توسعه همکاری با سازمان ملل و ساختارهای دیگر آن مانند سازمان بهداشت جهانی بی‌نظیر است.

وی افزود: دولت ترکمنستان و نمایندگی سازمان بهداشت جهانی سفر کارشناسان این سازمان را به عشق آباد در اوائل ماه جولای سال جاری آماده‌ می‌کنند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین از همکاری مؤثر عشق آباد با اتحادیه اروپا، مرکز منطقه‌ای سازمان ملل در آسیای مرکزی خبر داد.

در ادامه «نورمحمد امنیپساف» وزیر بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان اطلاعاتی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی ارائه کرد.

وی همچنین بر تداوم همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه تاکید کرد.

«پئولینا کرواوسکو» رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در ترکمنستان با اشاره به نقش عشق آباد در مبارزه با گسترش کرونا و همکاری در برگزاری سفر کارشناسان این سازمان به ترکمنستان تشکر کرد و گفت: سیاست عشق آباد در زمینه بهداشت با توجه به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی به موفقیت‌های قابل توجه رسیده است.

وی افزود: ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی به همکاری دوجانبه ادامه خواهند داد که برنامه و پروژه‌های مشترک در زمینه گسترش واکسن‌ها و اقدامات جلوگیری بیماری‌های خطرناک تأثیرات مثبت خود را نشان دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول