اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه آنکارا نگرانی‌های امنیتی مصر را می‌فهمد، از اقدام این کشور در حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در لیبی انتقاد کرد.

ترکیه: مصر در حمایت از حفتر مرتکب اشتباه شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه از سیاست‌های مصر در ارتباط با لیبی و حمایت قاهره از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق این کشور انتقاد کرد.

کالین یکشنبه طی گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که کشورش «نگرانی‌های امنیتی مشروع» قاهره در رابطه با مرزهای غربی مصر را درک می‌کند ولی اقدام این کشور در حمایت از حفتر «سیاست اشتباهی» است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به امارات عربی متحده نیز حمله کرد و گفت که ابوظبی برای دمیدن در آتش جنگ لیبی پول تزریق می‌کند.

این مسئول ترکیه‌ای اقدام امارات در حمله به ترکیه و رئیس جمهور این کشور در رسانه‌ها را اقدامی «احمقانه» خواند و گفت که آنکارا به رغم شیطنت‌های ابوظبی به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی ادامه خواهد داد.

ترکیه بعد از حمایت‌های سیاسی و نظامی امارات، عربستان سعودی و مصر از ژنرال حفتر وارد عرصه مقابله با این محور شد و از دولت وفاق ملی لیبی که از سال ۲۰۱۵ از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته، حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده و حتی به لیبی نیرو اعزام کرده است.

نتیجه رقابت بر سر حمایت از نیروهای نیابتی در لیبی، باعث شده است که دولت وفاق ملی از شرق به شهر «سرت» و در جنوب به پایگاه هوایی «الجفره» برسد که همین امر موجب نگرانی مصر، همسایه شرقی لیبی شده است که طی سال‌های گذشته از حفتر حمایت کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول