اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اتصال پالایشگاه‌های بزرگ هرمزگان به اسکله‌های نفتی

عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی به دست متخصصان ایرانی و به شکل کاملاً بومی با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی بر اساس برنامه زمان‌بندی در بندر شهید رجایی ادامه دارد.

اتصال پالایشگاه‌های بزرگ هرمزگان به اسکله‌های نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اول تیر در حاشیه بازدید از روند احداث این پروژه‌ها افزود: سه پست اسکله نفتی، یکی از طرح‌های مهم در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

اله‌مراد عفیفی پور بیان کرد: عملیات اجرایی اسکله نفتی از سال ۹۶ بااعتبار اولیه یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و بدون وقفه در حال انجام است، از آن زمان بیش از ۱۰۰ متخصص داخلی عملیات طراحی و اجرای این سه پست اسکله را به شکل کاملاً بومی بر عهده داشته و نمود عینی دانش بومی و تخصص ایرانی را امروز در رشد ۴۴ درصدی آن می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: این اسکله یک هزار و ۳۰۰ متر طول و ۸۵۰ متر عرشه دارد که با ساخت آن ظرفیت پهلوگیری ۳ فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی به‌طور هم‌زمان در بندر شهید رجایی فراهم می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، اتصال مستقیم به پالایشگاه‌های بزرگ استان، تسهیل در امر صادرات مواد نفتی و افزایش ظرفیت ۳ میلیون تن در ماه را از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد.

عفیفی پور بیان کرد: با بهره‌برداری از این سه پست اسکله مجموع اسکله‌های نفتی استان به ۱۶ پست افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول