اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آب استان ایلام گران‌ترین آب در سطح کشور است/ جیره بندی آب در صورت عدم صرفه‌جویی

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام، گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، در صورت رعابت نکردن مصرف ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

آب استان ایلام گران‌ترین آب در سطح کشور است/ جیره بندی آب در صورت عدم صرفه‌جویی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالله تیموری مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام روز یک شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی آب، گفت: مهم‌ترین زیرساخت و نیازهای انسان بحث تامین آب شرب است که ان‌شالله بتوانیم با همراهی مردم در تابستان سال جاری شاهد کمبود آبی در سطح استان نباشیم.

وی افزود: هم اکنون ۲۱٠ هزار مشترک آب و فاضلاب در سطح استان وجود دارد که از این میزان ۱۵۲ هزار مربوط به حوزه شهری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب، استان اضافه کرد: ۱٠٠ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام  تحت پوشش خدمات آب رسانی قرار دارد و از  نعمت آب شرب طبیعی برخوردار است.

وی بیان کرد: وجود 82 هزار انشعاب آب و فاضلاب، 55 درصد جمعیت شهری استان را  تحت پوشش آب و فاضلاب قرار داده است.

پیشرفت 76 درصدی طرح آبرسانی به ملکشاهی

تیموری در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 76 درصدی طرح آبرسانی به ملکشاهی، گفت: این طرح شامل، 3 واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، 30 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی 20 کیلو ولت، 9 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و 24.5 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر 500 میلی‌متر در حال اجرا است.

 وی اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آن جا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

تیموری خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته ۱۴٠ پروژه با اعتبار ۲۴٠ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی سنوات گذشته آبرسانی به ۲۴٠ روستای استان در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: این تعداد هم اکنون  به ۲۲ روستا کاهش یافته که تلاش می‌شود تا دو ساله آینده ایلام اولین استانی باشد که آبرسانی سیار در آن حذف شده و به صورت پایدار انجام شود.

ایلام گران‌ترین آب را در سطح کشور دارد

نورالله تیموری ادامه داد: ایلام به دلیل کوهستانی بودن و جنس زمین، گران‌ترین آب در سطح کشور دارد، به طوری که قیمت هر متر مکعب در حوزه شهری ۲ هزار تومان است در حالی که  تعرفه وزارت نیرو جهت دریافت  مصرف هر مترمکعب ۸٠٠ تومان است و این امر مهم نشان از کمک وزارت به بحث تامین آب این استان است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ضریب کیفیت آبی در استان بالاتر از استاندارد جهانی است، گفت: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و پایین رفتن سطح مخازن، لذا مصرف آب شرب استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و چنان چه مصرف شهروندان به همین روال ادامه یابد ناچار به جیره‌بندی آب خواهیم بود.

یکم الی هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی از آب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 970821/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول