اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا تسهیل شد

مسوول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث فرهنگی گفت: فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا تسهیل شد و ۷۲۰۰ بنگاه اقتصادی در حوزه گردشگری در صف دریافت وام‌ هستند.

فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا تسهیل شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد کاظم خلدی‌نسب درباره موضوع تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا اظهارداشت: با توجه به شیوه نامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 265 کاربر در سطح کل کشور تعریف شده است تا بر این اساس فرآیند پرونده‌های بارگذاری توسط وزارت تعاون در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شود. 

وی با اشاره به تاکید معاون گردشگری مبنی بر شتاب‌دهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا افزود: بر این اساس طبق ارتباط ویدئو کنفرانس زنده با مدیران‌کل و کاربران مذکور، روند بهینه‌سازی استفاده از سامانه برای بررسی مشکلات فنی و تخصصی و ارائه راهکار  و راهنمایی‌های لازم از طریق نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسوولان سامانه کارا و نیز مرکز فن‌اوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت متبوع انجام گرفت. 

خلدی‌نسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوه نامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پرونده‌ متقاضیان 31 خرداد سال‌جاری تعیین شده بود؛ خاطر نشان کرد: براساس لیست ارسالی و پالایش شده توسط وزارت کار در حال حاضر حدود 7200 بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است.

وی بیان داشت: این تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پرونده های قابل بررسی توسط حوزه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و انعکاس به بانک‌های عامل قلمداد خواهد شد و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمامی استان‌های کشور  روند رسیدگی سرعت داده خوهد شد.

 مسوول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی گفت: بنگاه‌های اقتصادی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزه‌های صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی نیز تحت بررسی و رسیدگی هستند. 
 
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول