اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مطالبه‌گری منطقی و مستند برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب مهم‌ترین مسؤولیت‌ بسیج اساتید

بسیج اساتید استان گلستان به‌‌مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید در بیانیه‌ای تاکید کرد: اکنون یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های بسیج اساتید مطالبه‌گری منطقی، مستند و پی‌جویانه برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب است.

مطالبه‌گری منطقی و مستند برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب مهم‌ترین مسؤولیت‌ بسیج اساتید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بسیج اساتید استان گلستان به‌‌مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید در بیانیه‌ای تاکید کرد: اکنون یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های بسیج اساتید مطالبه‌گری منطقی، مستند و پی‌جویانه برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب است.

متن کامل بیانیه بسیج اساتید استان گلستان به‌‌مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید به شرح ذیل است:

.«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»، خداوند سرنوشت هیچ ملّتى را تغییر نمى‌‏دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند (رعد،11)؛ و راه خیر و شر به انسان الهام کرد «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» (شمس،8)، و او را مسؤول رفتار فردی و اجتماعی‌اش فرمود: «إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (اسراء،36).
31 خرداد سالروز شهادت مجاهدی حقیقت‌جو و اندیشمندی خداباور و عارفی جنگ‌آور و سیاستمداری جویای گمنامی، شهید دکتر مصطفی چمران است، ابرمردی که افق نگاه اساتید بسیجی و بسیج اساتید شد، چمرانِ خمینی  که در راه مبارزه با استکبار جهانی و استبداد داخلی و دفاع از مظلوم و دفع ظلم و ظالم لحظه‌ای سر از پا نشناخت.
اکنون یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های بسیج اساتید مطالبه‌گری منطقی، مستند و پی‌جویانه برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب است.

* تصویب قانون الزام پاسخگویی و محاکمه همه مسؤولانی که در دوران مسؤولیت‌شان، آسیب جبران‌ناپذیری بر کشور وارد کردند

از این رو، بسیج اساتید، ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای ارائه راهکارهای علمی با نگاه حلّ المسائلی برای حل مشکلات و رفع گرفتاری مردم، به مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان پیگیری جدی برای تحقق مطالبات ذیل است:
1.  تصویب قانون الزام پاسخگویی و محاکمه همه مسؤولانی که در دوران مسؤولیت‌شان، آسیب جبران‌ناپذیری بر کشور وارد کردند
2.  تداوم برخورد قانونی با مقصران فضای آلوده اقتصادی و محاکمه آنها از سوی مجلس و قوه قضائیه
3.  توجه جدی به وضع معیشت افراد آسیب‌دیده در بحران‌های پیاپی اقتصادی کشور
4.  فعال‌سازی شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تحقق مطالبات به حق آحاد فرهیختگان و مردم
5.  پرداختن جدی به موضوع مهم فضای مجازی برای رفع آسیب‌ها وایجاد قدرت ملی و اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای تأمین استقلال کشور در اینترنت
6.  تحول ساختاری در امر پژوهش از مقاله‌محوری به مسئله‌محوری تا ظرفیت مراکز علمی در خدمت نیازهای کشور قرار گیرد
7.  ایجاد سازوکار اجرایی برای استفاده از همه‌ اراده‌ها و ظرفیتهای استادان محترم دانشگاه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و شعار هوشمندانه جهش تولید
8.  شناسایی و حذف افراد نفوذی و غیرانقلابی و حامیان فتنه از پست‌های مدیریتی در دستگاه‌های مختلف کشور
9.  لزوم حاکمیت مدیریت جهادی در دانشگاه‌ها و حمایت از نخبگان جوان و زمینه‌سازی بکارگیری افراد دلسوز و انقلابی در مدیریت‌ها
10.   لزوم توجه جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجلس شورای اسلامی به  موضوع هم‌ترازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف ارج نهادن به جایگاه علم و عالمان.
استادان بسیجی دانشگاه‌های استان گلستان از همه تلاش‌های مسؤولانه مدیران و مدافعان سلامت و نیروهای جهادی در امر خدمت‌رسانی و کنترل شیوع ویروس کرونا قدردانی کرده و یاد و خاطره شهیدان این عرصه به خصوص همکار ارجمند شهید دکتر عباسی را گرامی می‌داریم.
از خدای متعال خواهانیم تا همه ما را در انجام مسؤولیت‌های خطیرمان یاری کند و به همه مسؤولان خدوم توفیق روز افزون عنایت فرماید.                                                                        

بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گلستان

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول