اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

خط تولید اتوبوس شهری احیا شد/ شهرداری تهران به دنبال بازسازی اتوبوس‌

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از ایجاد رونق در خطوط تولید اتوبوس ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: خط تولید اتوبوس بعد از 10 سال توقف، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران آغاز به کار می کند.

خط تولید اتوبوس شهری احیا شد/ شهرداری تهران به دنبال بازسازی اتوبوس‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد زالی در حاشیه مراسم امضای قرارداد و تفاهم نامه ایران خودرو دیزل و شهرداری تهران اظهار داشت: این اتفاق که شهرداری تهران با استفاده از منابع خود شروع به کار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرده است، قابل توجه است هرچند اگر این اقدام زودتر هم انجام می شد، توانایی لازم برای تولید و تامین و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط ایران خودرو دیزل وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت دولت و تزریق بیشتر منابع مالی، یقیناً به نتایج بهتری خواهیم رسید، تصریح کرد: اگر تامین منابع مالی از سوی دولت برای شهرداری ها زودتر عملی می شد، کارخانه های تولیدی هم پیش از این شروع به کار می کردند. 

زالی ادامه داد: برای تولید 120 دستگاه اتوبوس از منابع داخلی و توانایی ایران خودرو دیزل استفاده کرده ایم و هیچ پیش پرداختی برای این منظور دریافت نکرده ایم. 

وی با بیان اینکه اتوبوس پایه گازسوز با 60 درصد داخلی سازی و با همکاری 5 شرکت زیرمجموعه ایران خودرو دیزل تولید می شود، افزود: 160 مجموعه ساز و قطعه ساز داخلی تامین قطعات این پروژه را برعهده دارند. 

زالی در پایان از امکان سنجی برای تولید اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: پروژه های تولیدی این شرکت علاوه بر صرف جویی ارزی، اشتغال را نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول