خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهرهگیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیطهای یادگیری پویا و استمرار آن در خانه 800 دانشآموز با نیاز ویژه در این پویش، جشنواره و مسابقات از شروع فعالیت مدارس مجازی شرکت کردند.
وی پویش دقیقهای برای سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، ورزش در خانه، هر دانشآموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت، مسابقات کیمیای هنر و قرآن و عترت و جشنوارههای مهارتی و بازیهای آموزشی را به عنوان نمونههایی از فعالیتهای برگزار شده در مدارس مجازی عنوان کرد.
پویش آموزش تعطیل نیست
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویشها یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویشها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
رنجبر اظهار کرد: در این راستا حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده به دانشآموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
به گفته رنجبر اگر دانشآموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی و حرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای دارای دانشآموزان با نیازهای ویژه کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
وی عنوان کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانشآموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه میشود.
وی بیان داشت: خانه بهترین و امنترین مکان برای مصون ماندن در مقابل ویروس کرونا است، پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.
انتهای پیام/2330/72