اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری 20 پویش در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری 20 پویش، جشنواره و مسابقه در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

برگزاری 20 پویش در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و استمرار آن در خانه 800 دانش‌آموز با نیاز ویژه در این پویش، جشنواره و مسابقات از شروع فعالیت مدارس مجازی شرکت کردند.

وی پویش دقیقه‌ای برای سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، ورزش در خانه، هر دانش‌آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت، مسابقات کیمیای هنر و قرآن و عترت و جشنواره‌های مهارتی و بازی‌های آموزشی را به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های برگزار شده در مدارس مجازی عنوان کرد.

پویش آموزش تعطیل نیست

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش‌ها یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و معلمان است و دانش‌آموزان با بهره‌برداری از این پویش‌ها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

رنجبر اظهار کرد: در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده به دانش‌آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

به گفته رنجبر اگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

وی عنوان کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان نکات آموزشی لازم  در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای مصون ماندن در مقابل ویروس کرونا است، پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول