اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجانی‌ها در طبیعت آتش می‌سوزانند/ وقوع ۲۸ مورد آتش‌سوزی مراتع فقط در یک روز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: به علت عدم رعایت نکات ایمنی ۲۸ آتش سوزی در یک روز رخ داد.

زنجانی‌ها در طبیعت آتش می‌سوزانند/ وقوع ۲۸ مورد آتش‌سوزی مراتع فقط در یک روز

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بارها شاهد آتش سوزی باغات بر اثر آتش روشن کردن در علف‌های خشک بوده‌ایم، افزود: علف‌های خشک مانند فتیله عمل کرده و به سرعت آتش را به سایر نقاط انتقال می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اقدامات غیر عمدی که باعث وقوع آتش‌سوزی در طبیعت می‌شود، اظهار کرد: گاهی شهروندان زمان استراحت خود را صرف گذراندن در طبیعت می‌کنند و برای طبخ غذا و ... اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند، اما غافل از اینکه در صورتی که اگر در این اقدام نظارت و دقت کافی نداشته باشند می‌تواند موجب وقوع حریق گسترده در منابع طبیعی شوند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه حریق در مراتع به سرعت گسترش پیدا می‌کند، بیان کرد: به همین خاطر فقط در یک شبانه روز ۲۸ مورد اعزام به آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز گزارش شده اشت و در آخرین روز هفته با توجه گرم شدن هوا و استقبال مردم از طبیعت گردی متاسفانه ۲۸ مورد آتش سوزی مراتع و علف‌های هرز اعلام شده که از همشهریان تقاضا داریم ضمن پرهیز از روشن کردن آتش در طبیعت، از جای گذاشتن فلز و شیشه در طبیعت جلوگیری کنند.

امیرفضلی افزود: در آتش سوزی مراتع با توجه به اینکه امکان دسترسی و حرکت خودرو وجود ندارد و آتش‌نشان‌ها باید مسافتی زیادی را برای اطفای حریق در مسیرهای سخت حرکت کنند که این امر انرژی زیادی از آتش‌نشان‌ها می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول