اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

500 عملیات اطفای حریق علفزار، باغ و مزرعه از ابتدای سال جاری

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از انجام 500 عملیات اطفای حریق علفزار، علف هرز، باغ و مزرعه از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

500 عملیات اطفای حریق علفزار، باغ و مزرعه از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدیر موسی خانی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از انجام 500 عملیات اطفای حریق علفزار، علف هرز، باغ و مزرعه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

موسی خانی تأکید کرد: در مجموع و از ابتدای سال تاکنون 1100 عملیات انجام شده که 500 عملیات آن مربوط به حریق علفزار و باغ و گندم زار بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه گرم شدن هوا یکی از عوامل این گونه آتش سوزی‌ها است، اظهار کرد: متأسفانه گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش‌سوزی‌ها بوده و به‌واسطۀ یک سهل‌انگاری ساده، فاجعه‌ای بزرگ ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پرتاب ته سیگار در مراتع و علفزارها، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش سوزاندن، آتش زدن ته‌ماندۀ محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهم‌ترین عواملی هستند که به گسترش آتش در محیط زیست دامن می‌زند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: سال گذشته بیش از هزار مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علف، علفزار، باغ و خرمن توسط آتش‌نشانان قزوینی در سطح شهر و باغ‌های سنتی برخی از نقاط استان انجام شده که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

موسی خانی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است همۀ باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند به‌منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، نسبت به علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند، ادامه داد: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز و اقدام به سوزاندن شاخه‌های هرس شده، آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می‌شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت گندم، احتمال وقوع در گندم زارها شدت گرفته و لازم است که کشاورزان و مالکین نسبت به ایجاد راه و حریم امن دراطراف گندم زارها اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول