اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آموزش‌و پرورش باید به مدار اصلی خود برگردد/ با حقوق معلمی نمی‌توان برج و کاخ ساخت

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه آیا می‌شود با حقوق معلمی و اداری برج‌ها و کاخ‌ها ساخت، گفت: آموزش‌وپرورش باید به مدار اصلی خود برگردد، لذا در مجلس یازدهم این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

آموزش‌و پرورش باید به مدار اصلی خود برگردد/ با حقوق معلمی نمی‌توان برج و کاخ ساخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع نمازگزاران نماز جمعه شیراز در خصوص شفافیت آرای نمایندگان و موضع مجلس در برابر فساد اظهار داشت: اولویت مجلس یازدهم بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب فرهنگ و اقتصاد است.

این مجلس نمی‌پذیرد که یک عده با استفاده از رانت زمینه ارتباطات ناسالم را فراهم کنند

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم یک مجلس فساد ستیز است، افزود: این مجلس نمی‌پذیرد که یک عده با استفاده از رانت زمینه ارتباطات ناسالم را فراهم کنند.

نماینده شیراز اصلاح قوانین ناکارآمد و تقویت بعد نظارتی مجلس را ضروری دانست و گفت: مجلس یازدهم جلوی زیاده خواهی و زد و بندهای ناسالم را در جهت خدمت بیشتر به مردم خواهد گرفت.

عزیزی در خصوص نظارت بر دولت با ابزارهای نظارتی مجلس ضمن برشمردن این ابزارها بیان کرد: تذکر، سوال و  استیضاح، تحقیق و تفحص، رای اعتماد یا عدم رای اعتماد، کمیسیون اصل 90، نظارت کمیسیون های تخصصی، دیوان محاسبات و ناظران مجلس در شوراها از ابزارهای نماینده مجلس است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما به نیابت از مردم ضمن تعامل کارگشا با دیگر قوا، از این ابزارهای نظارتی در جهت رشد و توسعه کشور بهره خواهیم برد؛ ابزارهایی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

نماینده شیراز در مجلس یازدهم در خصوص وضعیت استان فارس در کشور نیز گفت: متاسفانه رتبه خوبی در حوزه های مختلف از جمله کسب و کار، منابع بانکی و ... به دلایل مختلف ازجمله بی برنامگی و بی ثباتی اقتصادی و عدم اعتماد دولت به ظرفیت مردم نداریم.

وی یادآور شد: پروژه های بزرگی در استان داریم که معطل مانده است؛ از جمله آزادراه شیراز اصفهان، راه آهن ها، شهر بزرگ سلامت، پالایشگاه و ... که عزم مجمع نمایندگان در مجلس یازدهم به سرانجام رساندن این پروژه ها خواهد بود.

عزیزی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد دلایل سیاسی‌کاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: متاسفانه آموزش و پرورش علی رغم جایگاه والا در نظام اسلامی وضع خوبی ندارد و در کلیت وزارتخانه قابل نقد است.

نماینده شیراز در پارلمان ملی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در دولت‌ها به ویژه دولت یازدهم بی ثبات و ابزاری بوده است و نگاه تربیتی بر آن حاکم نبوده است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت دولت نیست و متاسفانه شاهد پدیده‌های زشتی در دوره های مختلف مدیریت در این نهاد بودیم که هیچ مناسبتی با مسائل مهم تعلیم و تربیت نداشته است.

عزیزی با بیان اینکه سوال بنده این است آیا می‌شود با حقوق معلمی و اداری برج ها و کاخ ها ساخت؟ تصریح کرد: آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت و رشد فضائل اخلاقی است و باید به مدار اصلی خود برگردد لذا در مجلس یازدهم این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول