اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کالای فاقد شناسه در بازارهای آذربایجان‌غربی قاچاق محسوب می‌شود

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از اول تیرماه امسال عرضه پوشاک و لوازم خانگی در سطح عرضه بدون شناسه کالا مطابق مصوبه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه، کالای قاچاق محسوب می‌شود.

کالای فاقد شناسه در بازارهای آذربایجان‌غربی قاچاق محسوب می‌شود

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از اول تیرماه امسال عرضه پوشاک و لوازم خانگی در سطح عرضه بدون شناسه کالا مطابق مصوبه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه، کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل در مراحل تولید، در واحدهای تولیدی کشور تخصیص یافته و بر روی کالا قبل از خروج از کارخانه نصب می شود و در خصوص کالاهای وارداتی نیز این شناسه در گمرک و قبل از خروج کالا از گمرک توسط واردت کننده کالا اخذ و بر روی کالا نصب می شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: اصناف بایدهنگام خرید کالا به شناسه دار بودن انواع پوشاک و لوازم خانگی دقت کنند تا در سطح عرضه با مشکل مواجه نشوند به دلیل اینکه در حین بازرسی اگر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اتاق اصناف با کالای بدون شناسه مواجه شوند، کالا تحت عنوان کالای قاچاق برخورد و مشمول ضبط کالا و جریمه می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: برابر دستور العمل ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده 13 و بند ذ ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واحدهای صنفی که در سطح عرضه اقدام به عرضه پوشاک و لوازم خانگی بدون شناسه کالا کنند قاچاق محسوب شده و در صورت عدم رعایت قانون برار تبصره 4 ماده 18 همان قانون با متخلفان بر خورد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول