اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۲۹ خرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، الیاس فتاحی فرماندار چرداول در جلسه ستاد مبارزه با کرونا ویروس، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سطح جامعه به صورت جدی باید پیگیری و رعایت شود و مردم نباید تصور کنند که کرونا ویروس خطری برای آن‌ها در بر نخواهد داشت.

وی افزود: مراکز درمانی به صورت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم در حالت آماده باش هستند و علیرغم افزایش مبتلایان به کرونا ویروس؛ خوشبختانه تعداد فوتی‌های چرداول از ۳ماه گذشته افزایش نداشته است.

جریمه ۷۱ واحد صنفی متخلف در شهرستان دهلران 

مرتضی مهدوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهلران، گفت: پرونده تخلف ۷۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان طی یک ماه گذشته به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شده است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته 3 هزار واحد صنفی در این شهرستان بازرسی شدند که در این راستا 71 واحد متخلف شناسایی و پرونده آن‌ها برای رسیدگی تشکیل شده است.

مراکز اسقاط با هدف کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت ایجاد شده است

محمد حسنی معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: باید تمهیدات لازم و تسیهلات ارزان( کم بهره) برای از رده خارج کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری تامین شود تا نوسازی ناوگان با شتاب بیشتری صورت پذیرد. 
  
وی افزود: مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با هدف کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی صوتی و افزایش ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل و بهبود مبلمان شهری ایجاد شده‌اند و متقاضیان اسقاط خودرو می‌توانند  با مراجعه به مراکز اسقاط خودرو در استان ناوگان فرسوده خودرو اسقاط کنند.

اختصاص اعتبار برای مطالعه فاز دوم سایت ‌موزه دره‌‌شهر ایلام

 عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از محل اعتبارات ملی، فاز دوم مطالعه سایت‌ موزه دره‌شهر پس از انجام مناقصه و مشخص شدن پیمانکار انجام می‌شود.

وی افزود: شهر تاریخی سیمره در سال 96 به عنوان سایت‌موزه دره‌شهر معرفی شده است که مطالعات فاز اول شامل ساخت مسیر گردشگری، سیستم روشنایی و ویترین‌ آرایی مسجد شهر تاریخی آن توسط دانشگاه تهران انجام گرفت که با اعتبار تخصیص‌ یافته، مطالعه فاز دوم این سایت در سال جاری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول