اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

440 آتش سوزی طی یک‌ماه در مراتع رباط‌کریم/ اطفا دو آتش سوزی گسترده انبار کارتن و کارگاه تولید الیاف

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رباط کریم با اعلام اینکه در 48 ساعت گذشته دو مورد آتش سوزی گسترده در انبار کارتن و کارگاه تولید الیاف را مهار کردیم گفت: متاسفانه در طول یک ماه گذشته شاهد 440 الی 450 مورد آتش سوزی در مراتع، باغات و علف‌زارها بودیم.

440 آتش سوزی طی یک‌ماه در مراتع رباط‌کریم/ اطفا دو آتش سوزی گسترده انبار کارتن و کارگاه تولید الیاف

حمید رزاقی مدیرعامل سازمان آتش نشانی رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته متاسفانه دو آتش سوزی گسترده در دو انبار و کارگاه داشتیم. اولین آنها مربوط به انبار کارتن بود در جاده شهریار بود که از ساعت ۱۷ بعد ظهر شروع و اطفا آن تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید.

وی ادامه داد: دومین آن‌ها مربوط کارگاه تولید الیاف بود روز گذشته به وقوع پیوست و اطفا آن به مدت ۵ ساعت به طول انجامید.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی رباط‌کریم در مورد عمدی بودن دو آتش سوزی رخ داده بیان کرد: هیچ عمدی از دو آتش سوزی رخ داده در کار نبود، آتش سوزی رخ داده در انبار کارتن سازی به علت شعله سرگردان (مانند ته سیگار) رخ داده است و علت حریق در کارگاه تولید الیاف نیز به علت اتصالی در چرخ های دورا که پارچه را تبدیل به الیباف می‌کند رخ داده است.

رزاقی در خصوص توصیه به مردم نیز گفت: متاسفانه بیشترین انرژی همکاران ما صرف مهار آتش سوزی علوفه‌ها، باغ‌ها و مراتع می‌شود به همین جهت از شهروندان عزیز درخواست داریم که در این زمینه با اجتناب از رفتارهای پرخطر مثل انداختن بطری آب و ته سیگار کنار علوفه‌ها و نیز ایجاد شعله‌های سرگردان برای از بین بردن علوفه هرز،  ما را در این مهم یاری کنند.

وی در خصوص آمار نیز گفت: در طول یک ماه گذشته در محدوده شهر رباط کریم نزدیک ۴۴۰ الی۴۵۰ مورد آتش سوزی در سطح مراتع، علف‌زار، مزارع گندم، زعفران و باغات داشتیم که موجب ایجاد خسارت‌هایی نیز به تجهیزات و دستگاه های ماشین‌های آتش نشانی شده است که پیش بینی می‌کنیم میزان خسارات به ادوات به ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان رسیده باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول