اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجلس ترحیم، اهالی یک روستا را کرونایی کرد

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر برگزاری یک مجلس ترحیم در یکی از روستاهای زنجان بیشتر اهالی این روستا را مبتلا کرد، گفت: تست بیش از 11 نفر از میهمانان یک مجلس ترحیم که هفته گذشته در زنجان برگزار شد مثبت بوده است.

مجلس ترحیم، اهالی یک روستا را کرونایی کرد

رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز نگران رفتارهای مردم در جامعه است.

فراوانی بعدی بیماران برای افرادی است که در مراسم ختم و عروسی حضور یافتند

 

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه براساس بررسی تحلیل‌های آماری از مبتلایان به کرونا در زنجان دو موضوع خیلی پر رنگ دیده می‌شود، عنوان کرد: 40 درصد مبتلایان به کرونا در زنجان به واسطه بیماری یکی از اعضای خانواده آلوده شدند و فراوانی بعدی بیماران برای افرادی است که در مراسم ختم و عروسی حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند، بیان کرد: بسیاری از مردم با تصور پایان شیوع ویروس کرونا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌‌کنند.

عسگری با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌ها آزاد شدند اما مشروط به رعایت پروتکل‌ها توسط صنوف بوده است، بیان کرد: هنوز دستورالعملی در مورد بازگشایی تالارها داده نشده است.

استان‌های همسایه دارای دوران بازگشت بیماری هستند و رفت و آمد از این استان‌ها به زنجان در حال انجام است

 

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها زمینه بازگشت محدودیت‌ها را فراهم می‌کند، گفت: استان‌های همسایه دارای دوران بازگشت بیماری هستند و رفت و آمد از این استان‌ها به زنجان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شرط فعالیت در برنامه‌های تجمعی در صنوف نیازمند تایید دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل‌های اجتماعی است، ادامه داد: عدم رعایت نکات بهداشتی در تعطیلات اردیبهشت و خرداد‌ماه تاثیر خود را هم‌اکنون نشان داده است.

تست بیش از 11 نفر از میهمانان یک مجلس ترحیم که هفته گذشته در زنجان برگزار شد مثبت بوده است

 

عسگری با اشاره به نمونه‌هایی از شیوع گسترده در اثر حضور در مراسمات عنوان کرد: در ماه‌های اخیر برگزاری یک مجلس ترحیم در یکی از روستاهای زنجان بیشتر اهالی این روستا را مبتلا کرد و تست بیش از 11 نفر از میهمانان یک مجلس ترحیم که هفته گذشته در زنجان برگزار شد مثبت بوده است.

فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در محیط‌های روستایی پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر رعایت شود و در مراکز دینی رعایت نکات بهداشتی بالا بوده است.

انتهای پیام/73009/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول