اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش تولید گیلاس در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغهای بارور استان برداشت شود که علی رغم خسارتهای سرمازدگی یکهزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش تولید براورد می‌شود.

افزایش تولید گیلاس در آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این استان دارای یک هزار و ۹۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان ۴۵۰ هکتار غیربارور هستند.

وی تصریح کرد: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان در شهرستانهای ارومیه، اشنویه و خوی واقع شده‌اند و خوی با ۳۹۰ هکتار رتبه اول، اشنویه با ۳۵۰ هکتار رتبه دوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغهای بارور استان برداشت شود که علی رغم خسارتهای سرمازدگی یکهزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش  تولید براورد می‌شود.

وی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه‌ای نیز به صورت محدود در باغ های استان تولید می‌شود.

کرامتی ادامه داد: محصول تولیدی در استان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پایه های رویشی و جایگزینی آن با پایه های بذری در باغ های سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول