اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

دیدار سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف

جلسه هفتگی هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف با حضور سیروس عسگری برگزار شد.

دیدار سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، جلسه این هفته هیات رئیسه این دانشگاه، یک مهمان ویژه داشت.

سیروس عسگری، استاد دانشکده مهندسی و علم‌ مواد است که پس از تبرئه شدن در دادگاه فدرال آمریکا و طی کردن شرایط سخت بازداشت توسط اداره مهاجرت آمریکا به کشور بازگشته است.

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف در دیدار با اعضای هیات رئیسه، در خصوص علت و نحوه بازداشت خود و نقش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در این بازداشت، اتهامات وارده، جریان بررسی پرونده و دفاعیات و رأی قاضی دادگاه فدرال و تبرئه و بازگشت خود به وطن سخن گفت. او در طول جلسه به پرسش‌ها و دغدغه‌های اعضای هیات رئیسه دانشگاه در فرآیند بازداشت تا آزادی خویش پاسخ داد و ضمن ابراز خوشحالی از حضور تیمی از وکلای خبره برای رد اتهامات و صدور رای تبرئه، از حمایت‌ها و پیگیری دستگاه دیپلماسی کشور و دانشگاه صنعتی شریف، قدردانی کرد.

سیروس عسگری، پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی شایانی در حوزه متالورژی داشته و به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا در بدو ورود به کشوری که تحصیلات دوره دکترای خود را در آنجا گذرانده بود، بازداشت می‌شود. اتهامی که بعد از چند ماه در دادگاهای آمریکا از آن تبرئه شد اما دوباره به بهانه حضور غیرقانونی، بازداشت و در زندانی با کمترین امکانات بهداشتی قرار داده شد. همزمانی این بازداشت با همه‌گیری ویروس کرونا و نبود اقدامات پیشگیرانه در زندان، نگرانی‌های جامعه علمی را بیش از پیش کرده بود. اما در نهایت با پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی کشور در بامداد ۱۴ خرداد به وطن بازگشت.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول