اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هند با کمبود فضای کافی برای آرشیو فیلم‌ها مواجه است

دفتر سازمان فیلمسازی «اف دی» در هندوستان به علت نبود فضای کافی، ۱۱ هزار جعبه نگاتیو را در محیط غیراستاندارد نگهداری می‌کند.

هند با کمبود فضای کافی برای آرشیو فیلم‌ها مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایندیا کانتنت، به علت کمبود فضای کافی برای نگهداری فیلم و محصولات فرهنگی در حال حاضر ۱۱ هزار جعبه فیلم حاوی نگاتیوهای سلولزی از مستندهای ساخته شده توسط بخش فیلمسازی «اف دی» طی دهه‌های گذشته در مکانی بدون کنترل‌های محیطی لازم در راهروهای دفتر سازمان فیلمسازی (اف دی) در بمبئی نگهداری می‌شوند. مقامات اف دی از سازمان بایگانی فیلم ملی هند «ان اف ای آی» مستقر در شهر پونا خواستند که نگهداری از این حلقه‌های فیلم را تقبل کنند. اما «ان اف ای آی» به دلیل کمبود فضای لازم در مجموعه خود اعلام کرد که توانایی انجام این کار را ندارد.

 بر اساس اطلاعات به دست آمده طبق قانون آر تی آی ، اف دی تاکنون ۱۹ هزار و ۷۸۷ جعبه حاوی حلقه های فیلم را بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ برای «ان اف ای آی» در پونا ارسال کرده است. اما در حال حاضر مرکز پونا دیگر قادر به پذیرش این فیلمها نیست چون دو طبقه ای که برای بایگانی فیلم‌های اف دی در این مکان اختصاص داده شده بود کاملاً پر شده است و هیچ فضایی برای پذیرش موارد جدید وجود ندارد. تا سه سال پیش، این حلقه های فیلم در اف دی در اتاق های دارای تهویه مطبوع در طبقه نهم ساختمان فاز یک آن در جاده پده رود در بمبئی ذخیره می شدند.

 

 

اما در سال ۲۰۱۶، پس از ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری مبنی بر اینکه آن فضا باید به مرکز صدور مجوزهای فیلم اختصاص داده شود اف دی برای بایگانی فیلمها با کمبود فضا مواجه شد. پس از این ابلاغیه جعبه های فیلم به راهروهای طبقه های ششم و هفتم ساختمان منتقل شدند ، در حالی که ۶۸۹۶ حلقه به منظور بایگانی طی سه مرحله به سازمان بایگانی فیلم ملی هند (ان اف ای آی) در پونا ارسال شد. اما ۱۱ هزار حلقه همچنان بطور موقت در راهروها بایگانی شده‌اند.

به گزارش وابسته فرهنگی ایران در بمبئی، «پراشانت پاترابهه» مدیر اف دی طی نامه‌ای که در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ از طرف اف دی به مدیر (ان اف ای آی) ارسال کرد با نوشتن عبارت «فوری و مهم» از :پراکاش مکدوم» مدیر«ان اف ای آی» خواست تا جهت نگهداری آرشیوی از فیلم‌های بسیار مهم و ارزشمند به آنها کمک کند. هنوز هم همچنان این ۱۱ هزار جعبه نگاتیو فیلم در بایگانی فیلم در دفتر اف دی باقی مانده است. این فیلم ها در حال حاضر در شرایط نامساعد بدون تهویه هوا و کنترل رطوبت انبار شده اند، زیرا  در حال حاضر در اف دی هیچگونه تجهیزات ذخیره سازی مناسبی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول