اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخاب ۱۰ زنجانی به عنوان کشاورز نمونه ملی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سالی که گذشت از 46 نمونه استانی، 10 نفر از کشاورزان استان، نمونه ملی شدند.

انتخاب ۱۰  زنجانی به عنوان کشاورز نمونه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی بعد از ظهر امروز در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال گذشته حدود 3 میلیون تن محصول از مزارع استان برداشت شد که با رساندن ظرفیت متوسط تولید محصولات به میزان تولید در مزارع کشاورزان پیشرو، در استان ظرفیت و توان تولید تا 6 میلیون تن محصول کشاورزی وجود دارد.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن اشاره به میانگین برداشت 5.2 تن محصول زیتون در هکتار در کشور عنوان کرد: برداشت زیتون در استان 5.3 تن در هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین زیتون کار نمونه استان، که به عنوان نمونه ملی انتخاب و معرفی شد، دارای عملکرد 27 تن تولید محصول زیتون بوده و 50 درصد زیتون کشور است.

تاراسی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت از 46 نمونه استانی، 10 نفر از کشاورزان استان، نمونه ملی شدند، بیان کرد: در مبارزه با ملخ‌های مهاجم نیز با وجود تعهد 14 هزار و 500 هکتاری، در شهرستان طارم 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش قرار گرفته و تا کنون 30 هزار هکتار از اراضی زراعی گندم (با سن مادر) و در 100 هزار هکتار(با سن پوره) مبارزه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

در حوزه تولید گوشت بوقلمون زنجیره کامل تولید گوشت بوقلمون در کشور را دارا هستیم

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: در مورد رفع تداخلات در اراضی کشاورزی استان نیز موفق به کسب مقام کشوری شده‌ایم و در حوزه تولید گوشت بوقلمون زنجیره کامل تولید گوشت بوقلمون در کشور را دارا هستیم.

وی گفت: در حوزه آبیاری تحت فشار برای سال‌جاری 450 میلیارد تومان جذب اعتبار کرده‌ایم و همچنین طرح 92 هزار رأسی پرورش گوسفند با پیشرفت 35 درصد در شهرستان خدابنده و طرح 6 هزار راسی گاو شیری در روستای چرگر شهرستان ابهر در حال اجرا است.

روند اجرایی طرح‌های آبخیزداری در استان با کمک مردم و مسؤولان پیشرفت مطلوبی داشته است

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه بر گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به اجرای مصوبات طرح‌های آبخیزداری زنجان تاکید و اظهار کرد: تاکنون روند اجرایی طرح‌های آبخیزداری در استان با کمک مردم و مسؤولان پیشرفت مطلوبی داشته است.

آیت‌الله خاتمی گفت: در راستای رسیدن به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند اطلاع رسانی به موقع و دقیق هستیم.

وی همچنین از آمارهای رو به رشد سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی هم ابراز خرسندی کرد و افزود: مدیران و مسؤولان سازمان بیش از پیش تلاش کنند از توفیقات و فعالیت‌های رو به رشد سازمان به مردم گزارش دهند تا مایه دلگرمی آنان شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در این جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی در اقامه نماز موفق به کسب رتبه نخست کشور و در عفاف و حجاب نیز رتبه نخست در بین ارگان‌های دولتی در سطح استان شد.              

حجت‌الاسلام مجتبی حسینی گفت: در مورد مواسات و همدلی مومنانه مبلغی بالغ بر 440 میلیون تومان کارکنان سازمان اهدا شد که 2 هزار و 250 بسته معیشتی تهیه و در روستاهای هدف بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام /73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول