اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری پویش استانی آگاهی‌بخشی بحران کرونا در مدارس مجازی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش استانی آگاهی بخشی و پیشگیری از بحران کرونا در مدارس مجازی استان خبر داد.

برگزاری پویش استانی آگاهی‌بخشی بحران کرونا در مدارس مجازی کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونا و افزایش اضطراب ناشی از آن حوزه مشاوره آموزش و پرورش استثنایی استان اقدام به انتشار مطالب آموزشی، آگاهی‌بخشی و تولید محتوای الکترونیک یک دقیقه‌ای با هدف پیشگیری از اشاعه کرونا در فضای مجازی کرده است.

وی افزود: در اقدامات پیشگیرانه همواره به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌هایشان توصیه کرده‌ایم که بهترین راه‌حل برای شکست کرونا و ممانعت از شکل‌گیری زنجیره‌ انتقال ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی، تقویت سلامت عمومی و در خانه ماندن است.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این پویش در واقع هم خود فرهنگ مشارکت‌جویی را تمرین می‌کنند و هم از جامعه می‌خواهند که برای سلامت ماندن جسم و‌ جان خود به اهداف این پویش در تبلیغ و ترویج نکات بهداشتی توجه کنند.

پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی شیوع کرونا از اهداف پویش آگاهی‌بخشی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه در این پویش نحوه شستن دست به عنوان مهم‌ترین عامل پیشگیری‌کننده از سرایت این ویروس به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: پاسخگویی به پرسش‌های اولیا و دانش‌آموزان در حوزه مشاوره تحصیلی، تربیتی و همچنین پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی شیوع کرونا از جمله اهداف دیگر این پویش در مدارس مجازی است.   

رنجبر ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش و پرورش استان دانست و یادآور شد: مشاور، دانش‌آموز را در خودشناسی، مسئولیت‌پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم‌گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.

وی با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی  و مشاوره‌ای در مدارس مجازی گفت: به صورت روزانه و هدفمند محتواهای تربیتی و پیام‌های مشاوره‌ای برای یک‌هزار و 378 نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دوره‌های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی و یا تماس تلفنی با والدین و دانش‌آموزان ارسال شده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول