اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

باید به کاهش تولید پسماند رسید/اجرای کاپ بعد از ۳ سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای موفقیت در حوزه پسماند ابتدا باید کاهش تولید پسماند را پیگیری کنیم و سپس به کاهش دفن آن بپردازیم.

باید به کاهش تولید پسماند رسید/اجرای کاپ بعد از ۳ سال

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم آغاز به کار طرح کاپ که صبح امروز برگزار شد گفت: بحث تهران هوشمند از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری مورد صحبت قرار گرفت و امروز بعد از سه سال به اجرای طرح کاپ رسیدیم.

وی ادامه داد: امروز چیزی که قرار است کلید بخورد موضوع صورت وضعیت الکترونیک است و به نظر می رسد تأثیری در مراودات روزمره شهروندان ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مخازن جمع آوری زباله هنوز روباز است و این یک نقطه ضعف در شهر تهران محسوب می شود.

وی افزود: در دنیا مخازن رو بسته بوده و اجازه دست درازی یک سری افراد سودجو به زباله را نمی دهد.

محسن هاشمی گفت: مخازن رو باز باعث می شود تا بوی نامطبوعی در کوچه ها متصاعد شود و مافیای زباله را طماع می کند برای سواستفاده از زباله.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این مسیر از کودکان کار هم سواستفاده می شود و همه اینها نتیجه این است که ما مخازن روبازی را در شهر مستقر کرده ایم.

وی تصریح کرد: روزهای اولیه حضور ما در مدیریت شهری می گفتند روزانه ۱۰ هزار تن زباله جمع آوری می شود اما امروز این عدد به شش یا هفت هزار تن رسیده است.

وی گفت: البته ما به طور دقیق متوجه نشدیم که کاهش تولید زباله هدف است یا کاهش دفن زباله. بهتر است به سراغ کاهش تولید زباله در خانه و محل کار برویم.

هاشمی افزود: پس کاهش تولید پسماند به سراغ کاهش دفن پسماند باید حرکت کنیم که در آنجا موضوعات مرتبط با تفکیک زباله مطرح می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم به بهانه اصلاح روندهای قبلی و از بین بردن مافیای زباله گردی خودمان مافیای جدیدی را در قالب این اپلیکیشن ها ایجاد نکنیم.

وی تصریح کرد: مافیاهای زباله خودشان می آیند و باعث زمین خوردن طرح های این چنینی می شوند و باید مراقب این نفوذها هم بود و نگذاشت آنها به هدف شوم خود برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول