اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انفجار یک منزل مسکونی در ایلام، عدم حضور نیروهای امدادی و مرگ یک شهروند

روز گذشته در حالی یک منزل مسکونی به علت نشت گاز منفجر شد که تا لحظه مرگ صاحب خانه هیچ نیروی امدادی در صحنه حاضر نشد.

انفجار یک منزل مسکونی در ایلام، عدم حضور نیروهای امدادی و مرگ یک شهروند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در روز گذشته انفجار گاز در روستای هفت چشمه شهر ایلام به فوت یک نفر منجر شد.

این خبر در حالی است که بر اساس گفته ساکنین منطقه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط از جمله اورژانس، آتش نشانی و.... پس از تماس‌های مکرر ساکنین از حضور در محل حادثه امتناع کرده و همین امر نارضایتی و نگرانی مردم منطقه را در پی داشته است.

امتناع دستگاه‌های مربوطه از حضور در محل حادثه !

یکی از ساکنین روستای هفت چشمه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در انفجار شدیدی که روز گذشته منجر به تخریب یکی از منازل مسکونی روستای هفت چشمه شد، یک نفر فوت شد.

وی افزود: دلیل بروز این حادثه نشت گاز بوده است که بلا فاصله در چندین بار تماس با اتش نشانی و اورژانس دستگاه‌های مربوطه، آنها از حضور در منطقه خودداری کردند.

این شهروند با بیان اینکه بر اساس گفته مسوولان مربوطه روستای هفت چشمه جزو حوزه، دستگاه‌های مذکور محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: جای تاسف است که در این شرایط بحرانی مسوولان مربوطه با واگذار کردن مسوولیت به دیگر نهادها با جان مردم بازی می‌کنند.

محرومیت از امکانات اولیه

زنگنه یکی دیگر از افراد حاضر در سر صحنه انفجار با بیان اینکه مصدوم این حادثه با خودرو شخصی به بیمارستان منتقل شد، گفت: چرا باید روستایی که از نزدیک ترین مناطق به شهر ایلام است باید از داشتن اولین امکانات محروم باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون که آتش نشانی و اورژانس به وظیفه خود عمل نکرده‌اند چه کسی پاسخگوست؟

این موضوعات در حالی است که پس از پیگیری خبرنگار فارس از دستگاه‌های مذکور این پاسخ شنیده شد که هفت چشمه جزحوزه عملیاتی و پوششی شهرستان ایلام نیست فلذا نیروها در محل حادثه حضور پیدا نکردند.

به خطر انداختن سلامتی افراد به بهانه اینکه منطقه مذکور در حوزه فعالیت آتش نشانی و اورژانس نمی‌باشد مصداق بارز بی تدبیری و بی توجهی مسوولان است که ضروری است مراجع قضایی با ورود به این قضیه با خاطیان برخورد قانونی داشته باشند تا در آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم. بی شک حفظ جان و مال افراد در هر شرایطی باید در اولویت کار اورژانس، آتش نشانی و... باشد و نباید به بهانه‌های واهی از انجام این وظایف شانه خالی کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه زمان نقش مهمی در کنترل حادثه و همچنین حفظ جان انسان‌ها ایفا می‌کند ضروری است مسوولان مربوط خدمت رسانی را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند نه با بی توجهی زمینه بروز بحران‌ را ایجاد کنند.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول