اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برای آموزش قرآن بودجه مشخص تعریف شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات در عرصه قرآن و آموزش مباحث قرآنی، نبود بودجه مشخص برای این کار است بر لزوم استفاده از مربیان متخصص در امر آموزش قرآن تأکید کرد.

برای آموزش قرآن بودجه مشخص تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در دیدار با رئیس دارالقرآن کریم کل کشور با بیان اینکه جلسات قرآنی خوبی در همدان در حال برگزاری است اظهار کرد: یکی از جلسات قرآنی تأثیرگذار در همدان مکتب امام زمان(عج) است که مرحوم مسکین پایه‌گذار آن بود.

وی گفت: این جلسه توانسته در کنار برگزاری جلسات معمول، با ارتباطی که با جامعه‌المصطفی(ص) گرفته، برای فرزندان طلاب خارجی نیز کلاس قرآن برگزار کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شورای عالی قرآن دارای فعالیت‌های خوبی است اما هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم گفت: باید نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در عرصه قرآن و آموزش مباحث قرآنی، نبود بودجه مشخص برای این کار است بر لزوم استفاده از مربیان متخصص در امر آموزش قرآن تأکید کرد.

شعبانی اظهار کرد: برخی از جلسات و محافل قرآنی به دلیل ثواب آن توسط افراد برگزار می‌شود اما اگر بتوان از مربیان متخصص در عرصه آموزش استفاده کرد قطعا در جذب جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر استخراج قواعد زندگی از قرآن تاکید دارند گفت: برای استخراج قواعد زندگی از قرآن نیازمند کار تحقیقاتی و انتشار کتاب‌های آماده‌ای برای استفاده عموم مردم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: باید آموزه‌های قرآنی را هنرمندانه برای جذب جوانان و نوجوانان ارائه دهیم، چراکه با خواندن یک آیه نمی‌توان با قواعد قرآن برای زندگی آشنا شد.

وی توجه به سلایق جوانان را ضروری و مهم خواند و گفت: در ارتباط گیری با قشر جوان و نوجوان خصوصا در سبک و سیاق قرآنی مباحث باید قابل پذیرش و جذاب باشد.

شعبانی با بیان اینکه قرآن کریم را باید به عنوان یک کالای ناب اسلامی در جامعه تبلیغ کنیم قرآن را اصیل‌ترین و قابل اعتمادترین منبع در اختیار بشر عنوان کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول