اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خام فروشی موجب آسیب به زیربنای تولیدی کشور می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر جلوگیری از خام فروشی تولیدات گیاهی کشور تأکید کرد و گفت: ایران رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در دنیا را دارد اما خام فروشی به تمام زیربناهای تولیدی ما آسیب وارد می‌کند.

خام فروشی موجب آسیب به زیربنای تولیدی کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران دستگاه‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تبریک این هفته به فعالان عرصه کشاورزی اظهار کرد: ۲۷ خردادماه سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به‌فرمان امام (ره) تأسیس شد و این نهاد برادر سپاه بود و اکنون نیز جهاد کشاورزی همچنان این‌گونه است.

وی با اشاره به تلاش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: جهاد سازندگی بین مردم به سنگر سازان بی سنگر معروف است و هنوز هم این روحیه در بین کارکنان جهاد وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، جهاد سازندگی دیروز و جهاد کشاورزی امروز را الگویی برای تربیت انقلابی در کشور دانست و تصریح کرد: جهاد کشاورزی الگویی برای عمران و آبادانی در کشور بوده و ثمرات جهاد سازندگی از اوایل انقلاب هنوز در کشور مشاهده می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی الگوی مهندسی جهادی است، افزود: جهاد سازندگی در حقیقت دکترین جمهوری اسلامی ایران در بسیج سازندگی شده است.

وی، تلاش جهاد کشاورزی را نشان‌دهنده رایحه خدمت از طرف نظام به مردم در روستاها برشمرد و بیان کرد: جهاد سازندگی پیام انقلاب را در عمل به روستاها منتقل کرد و امروز این روند با نام جهاد کشاورزی تداوم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی مغز متفکر جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: پایش‌ها، پالایش‌ها، رصدها و ترسیم افق‌ها باید در مراکز تحقیقات کشاورزی انجام شود.

فلاحتی بر جلوگیری از خام فروشی تولیدات گیاهی کشور تأکید کرد و گفت: ایران رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در دنیا را دارد اما خام فروشی به تمام زیربناهای تولیدی ما آسیب وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی ترسیم‌کننده افق‌های کشاورزی برای متولیان مربوطه و کشاورزان هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید نام‌گذاری کردند و موانعی که مانع تولید می‌شوند باید برطرف شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی بیان کرد: به تولیدات داخلی افتخار می‌کنیم ضمن اینکه کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای هم‌جوار عاشق کالای ایرانی هستند.

فلاحتی با تأکید بر آموزش مکانیزاسیون اراضی کشاورزی به روستائیان گفت: روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و می‌طلبد آموزش‌های لازم در راستای مکانیزاسیون اراضی به کشاورزان ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت صنعت بسته‌بندی در عرصه تولیدات کشاورزی به‌ویژه محصولات برنج، زیتون، چای و بادام‌زمینی افزود: روان‌سازی و تسهیل سازی در صنعت بسته‌بندی بسیار اثرگذار است و باید به آن جهت ایجاد اشتغال نیز توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه کشاورز باید به ارزش محصول تولیدی خود واقف شود، گفت: صنعت بسته‌بندی باید به کشاورزان آموزش داده شود که ضمن ارزش‌گذاری بر روی محصول تولیدشده باعث کیفیت کار نیز می‌شود.

فلاحتی با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان بیان کرد: گیلان پاتوق ویلا سازان شده و باید با ویلا سازان ویرانگر باید برخورد شود تا این استان را جولانگاه گشت‌وگذار خود و تخریب محیط‌زیست نکنند.

وی با تأکید بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: نگذارید گیلان میدان تاخت‌وتاز برخی افراد فرصت‌طلب شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زندگی و حیات شهرنشینان وابسته به تولید روستائیان است، گفت: پرداخت وام به کشاورزان را تسهیل کنید تا کشاورزان بتوانند کسب‌وکار خود را رونق داده که علاوه بر تولید محصول سالم، موجب ایجاد اشتغال با گسترش کار نیز می‌شود.

به دنبال خرید توافقی برنج از شالی‌کاران هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با ارائه گزارشی نسبت به تولید محصولات در استان اظهار کرد: ۲۸ درصد از اشتغال و ۲۵ درصد اقتصاد گیلان در بخش کشاورزی است.

علی درجانی ارتقای تولید محصولات کشاورزی را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان کشت می‌شود و در ۲۰ نوع آن حائز رتبه کشوری هستیم.

وی از پیش‌بینی افزایش تولید محصول برنج گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: به دنبال اجرای طرح خرید توافقی برنج از شالی‌کاران هستیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا وحیدی نژاد مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به وجود ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی بخش کشاورزی در استان، اظهار کرد: علمی کردن کشاورزی در ارتقای تولید بسیار تأثیرگذار است و در سال جهش تولید این امر را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول