اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲۷۰هزار تن گندم در استان تهران تولید می‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان تهران از پیش بینی ۲۷۰ هزار تن گندم در سطح استان خبر داد و گفت: پیش بینی ما برای خرید امسال بالغ بر ۱۵۰هزار تن است.

۲۷۰هزار تن گندم در استان تهران تولید می‌شود

عباسعلی عامری معاونت بهبود و تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره جزئیات برداشت گندم در استان تهران اظهار داشت: امسال تولید ۲۷۰هزار تن گندم در استان تهران پیش بینی می‌شود.  

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت خوب مزارع و مراقبت‌های انجام شده و نزولات جوی در ۴۳ هزار و ۸۴۳ هکتار کشت پیش بینی تولید گندم بالغ بر ۲۷۰ هزار تن می‌شود. 

معاون جهاد کشاورزی استان تهران درباره شبکه های مراقبتی از مزارع بیان داشت: درکنترل آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز بالغ بر ۹۱ هزار و ۸۸۴ هکتار مبارزه و حدود ۱۲ هزار هکتار مبارزه با زنگ زرد یکی از بیماری‌های مهم گندم و در ارتباط با سن غلات هم بالغ بر ۱۰۰ هکتار مبارزه کردیم. 

عامری به برداشت ۱۱.۵ درصدی گندم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی خرید در برنامه وزارتخانه ۱۳۰ هزار تن بوده و ما بیشتر از این را متصوریم؛ تا امروز ۲۱ هزار و ۲۰۰ تن خرید انجام شده که حدود ۱۶ درصد بوده و این شروع خرید است. 

وی در مقایسه افزایش تولید نسبت به پارسال مطرح کرد:کل خرید سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار تن بود ولی پیش‌بینی ما برای امسال خرید بیش از ۱۵۰ هزار تن است، همچنین تولیداتمان به نسبت پارسال قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/پ/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول