اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشاورزان موظف به فنس کشی اطراف استخرها شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمامی کشاورزان موظف هستند استخرهای ذخیره آب را فنس کشی کنند و داخل استخر طناب و پله‌های نجات نصب و تابلو شنا ممنوع حاشیه استخر نصب کنند.

کشاورزان موظف به فنس کشی اطراف استخرها شدند

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون ۳۰ مورد حادثه شنا در نقاط مختلف استان اتفاق افتاده که ۱۷ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان افزود: با توجه به هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع در حاشیه سدها، کانال‌های آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی گردشگران و مردم محلی در این نقاط شنا می‌کنند که منجر به غرق شدن آن‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل سردی، حالت کششی، ناهمواری. امواج و خندقی بودن منابع آبی ازجمله رودخانه‌ها حتی برای افرادی هم که شنا بلد باشند خطرناک و منجر به غرق شدن آن‌ها می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: در استان اصفهان طی سال‌های گذشته ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی و باغات کشاورزی آبیاری تحت‌فشار اجراشده که ۳۲۰۰ استخر ذخیره آب هم در کنار مزارع و باغ‌ها احداث‌شده که شنا کردن در این استخرها بسیار خطرناک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: اکیپ‌هایی در استان راه‌اندازی شده که با افرادی که در مناطق ممنوعه شنا می‌کنند برخورد شود.

وی عنوان کرد: به جهاد کشاورزی ابلاغ‌شده که تمامی کشاورزان موظف هستند استخرهای ذخیره آب را فنس کشی کنند و داخل استخر طناب و پله‌های نجات نصب و تابلو شنا ممنوع حاشیه استخر نصب کنند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار بخش شش شهر و ۱۲۰ روستا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول