اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم مشارکت حوزه در تدوین نظریه پیشرفت

مسوول دبیرخانه ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: حوزه باید در فرآیند تنظیم و تدوین نظریه پایه پیشرفت مشارکت داشته باشد.

لزوم مشارکت حوزه در تدوین نظریه پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: ستاد حوزوی نقد سند الگو اسلامی ایرانی را در 160 صفحه در قالب چند فصل تدوین کرد که در این متن نقدهای وارده به سند مطرح شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از حوزویان و دانشگاهیان خواستند که سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نقادی کنند، در نقد این سند توسط حوزویان پیشنهادها بیشتر از نقدها است، نقد این سند توسط این حوزویان از چهار منظر از جمله ارزش‌های اسلامی و انقلابی، صورت گرفت.

مسوول دبیرخانه ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگویی برای 50 سال آینده ایران اسلامی است، پیشنهادهای حوزویان در خصوص این سند در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، محور پیشنهادهای میان مدت حوزویان اعمال بیانیه گام دوم در این سند است و باید اصطلاح نامه دقیق برای سند تدوین شود.

محمدی با اشاره به نقشه راه مرکز اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: این مرکز به دنبال تدوین نظریه‌های پیشرفت بود، ولی به دنبال طولانی بودن روند، این قضیه را در تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فاکتور گرفت و حوزه باید در فرآیند تنظیم و تدوین نظریه پایه پیشرفت مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه با تاکید بر بعد علمی خود و حوزه انقلابی، حضور خود را در عقلانیت انقلابی واجب می‌داند و به این مساله افتخار می‌کند، رهبر معظم انقلاب دو سال فرصت دادند که نقادی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صورت بگیرد و به دنبال مباحثه در این خصوص در حوزه هستیم.

مسوول دبیرخانه تجمع ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان: حوزه بعد از تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اجرای این سند را مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام/78004/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول