اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماهواره اینترنت اشیا آزمایش‌های فاز یک را کامل کرد

شرکت علم و صنعت هوافضای چین می‌گوید: ماهواره‌ها برای پروژه اینترنت اشیا مبتنی بر فضا (IoT)، آزمایش‌های مرحله 1 را در مدار انجام داده‌اند.

ماهواره اینترنت اشیا آزمایش‌های فاز یک را کامل کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، شرکت علم و صنعت هوافضا چین می‌گوید: ماهواره‌ها برای پروژه اینترنت اشیاء مبتنی بر فضا (IoT)، آزمایش‌های مرحله ۱ را در مدار انجام داده‌اند.

ماهواره‌های Xingyun-۲ ۰۱ و ۰۲ توسط موشک حامل Kuaizhou-۱A در تاریخ ۱۲ ماه مه از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan پرتاب شدند.

مهندسین شرکت شینگیون ستللیت سیستم عامل‌های ماهواره‌ای، بارگیری و فناوری‌های کلیدی مانند پیوندهای بین ماهواره‌ای را آزمایش کردند؛ این شرکت گفت که نتایج مطابق با انتظارات بود.

ماهواره‌های تولید شده از سوی شرکت شینگیون ستللیت در رابطه با تکنولوژی اینترنت اشیاء بر پایه فضا برای ارتباط لیزری بین ماهواره‌ها نیز آزمایش خواهند شد.

آزمایش‌های اضافی درون مدار برای تکمیل پروژه Xingyun، نخستین صورت فلکی IoT خود توسعه یافته و مبتنی بر فضا نیز ادامه خواهد یافت.

پیش بینی می‌شود که این پروژه به دلیل عدم پوشش شبکه‌های ارتباطی بی سیم سلولی، مشکلات موجود در ارتباطات شرکت‌های IoT را در منطقه حل کند.

پروژه شینگیون که تکنولوژی اینترنت اشیاء بر پایه فضا را شامل می‌شود با ۸۰ ماهواره ارتباطی در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

ماهواره ‌ای Xingyun-۲ ۰۱ و ۰۲ از فناوری ارتباطات لیزر بین ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، این امر ماهواره های درون مدار را قادر به برقراری ارتباط در مسافت‌های طولانی می‌کند و از این رو عملکرد در زمان واقعی خدمات ارتباطی را ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول