اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تکالیف سنگین برنامه پنجم و ششم توسعه در حوزه منابع انسانی برای قوه قضاییه

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه گفت: براساس برنامه پنجم و ششم توسعه تکالیف سنگینی در حوزه منابع انسانی بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده بود.

تکالیف سنگین برنامه پنجم و ششم  توسعه در حوزه منابع انسانی برای قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار قضایی فارس امینی معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه صبح امروز در مراسم تکریم معاونین منابع انسانی و امور فرهنگی که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد گفت: برای من افتخار است که از مهر سال ۹۰ تاکنون نزدیک به نه سال است در قوه قضاییه مشغول به خدمت رسانی هستم.

وی ادامه داد: این معاونت ابتدا معاونت آموزش و تحقیقات بود که به معاونت منابع انسانی تغییر کرده و افزایش عملکرد پیدا کرد اما در این سالها اتفاقات بزرگی در حوزه معاونت منابع انسانی رقم خورد.

امینی گفت: از رییس قبلی دستگاه قضایی و رییس فعلی دستگاه قضایی کمال تشکر را دارم که اگر حمایت های این دو بزرگوار نبود من نمی توانستم به موفقیتی دست پیدا کنم.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه تصریح کرد: بابت پاره از تکالیفی که در برنامه پنجم و ششم به عهده قوه قضاییه نهاده شده بود کار سنگینی در معاونت منابع انسانی انجام گرفت و این محقق نمی شد مگر با همکاری همه عزیزان و همکاران مان.

وی افزود: کارهای بزرگی در این سالها انجام شد اما همه آنچه که می خواستیم محقق نشد و به خاطر همه قصورها عذرخواهی می کنم اما کنار همه این کم کاری های احتمالی همواره محبت همکاران قضایی را در کنار خودمان احساس کردیم.

امینی ادامه داد: نگاه من این بود که معاونت منابع انسانی امور اداری نیست و اصرار داشتم نگاه ما باید در معاونت منابع انسانی به همه امورات منابع انسانی باشد و به سرمایه انسانی نگاه ویژه ای شود.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه گفت: سرمایه اصلی دستگاه قضایی نیروی انسانی و در رأس آن قضات دستگاه قضایی است و هر گونه توفیق در دستگاه قضایی منوط به حمایت و تکریم و تشویق قضات و کارمندان است.

وی خاطرنشان کرد: اعزاز قضات ربطی به نوشتن آیین نامه و دستورالعمل نیست بلکه باید این موضوعات در ذهن و قلب و روح قضات رخنه کرده و برای آنها نقش بسته باشد و پس از آن این موضوعات در رفتار ما جلوه گری خواهد کرد.

امینی افزود: آسایش و آرامش قضات و کارکنان دو رکنی است که باید مورد توجه قرار بگیرد امروز ناراحتیم که می گوییم معیشت قضات در خور آنها نیست.

وی ادامه داد: از آسایش مهم تر آرامش فکری و امنیت خاطری است که باید به قضات داده شود که برای پیشرفت دستگاه قضایی مهم بوده و از ارجحیت بالایی برخوردار است.

مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: توجه به این معنا باعث تحول در دستگاه قضایی می شود و هر تحولی می خواهد شکل بگیرد باید از این مسیر دنبال شود.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه تصریح کرد: نباید معاونت منابع انسانی در دستگاه قضایی به امور اداری تقلیل پیدا کند. این معاونت معاونتی برای حفظ سرمایه اصیل که همان قضات است شکل گرفته است.

وی افزود: تکیه بر امور مرتبط با دانش و امور مرتبط با فرهنگ موضوعاتی است که باید مد نظر قرار بگیرد و تلاش شود تا قضات به آرامش و آسایش خاطر برسند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول